معاون اقتصادی استاندار خوزستان خبر داد:

دپو ۴/۵ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی

معاون اقتصادی استاندار خوزستان از دپو حدود چهار و نیم میلیون تن کالا‌های اساسی و نهاده‌ دامی در انبار و لنگرگاه بندر امام خمینی خبر داد و یادآور شد: این کالاها چه متعلق به بخش خصوصی و چه به بخش دولتی باشند باید هرچه سریعتر ترخیص بارگیری و حمل شوند.

به گزارش خورنا آقارضا فتوحی امروز چهارشنبه، اول دی ماه ۱۴۰۰ در نشست ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، وزرا و استاندار خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان که می‌توانند برای ترخیص این کالاهای دپو شده اقدامی انجام دهند باید وارد میدان شود و همراهی لازم را داشته باشند تا این کالاها به سراسر کشور سرازیر و موجبات کاهش قیمت کالاهای مذکور در بازار شوند.

وی در ادامه با تاکید بر ایجاد بستری برای دسترسی آسان و مناسب مردم به  مواد غذایی  گفت: استان خوزستان علاوه بر توان تولید محصولات خود، می‌تواند بازو و تکیه‌گاه خوبی برای کشور باشد از این رو نقش دستگاه‎های اجرایی عضو تنظیم بازار در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

فتوحی یادآوری کرد: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی وظابف ذاتی خود را به درستی انجام دهند بسیاری از مشکلات رفع خواهند شد از این رو باید تمام تلاش مدیران عضو  کارگروه تنظیم بازار همراهی جهت انجام امورات به نحو مطلوب باشد.

وی با تاکید بر بروز رسانی آمار و رصد لحظه‌ای  وضعیت کالاهای اساسی در بازار گفت: ضرورت دارد مدیران متولی حوزه تنظیم بازار علاوه بر داشتن اطلاعات جامع نسبت به وضعیت فعلی کالاهای اساسی در بازار پیش بینی نسبت به وضعیت همان کالاها در ماه‌های آینده داشته باشند تا متناسب با آن وضعیت برنامه‌ریزی شود و تصمیم لازم اتخاذ گردد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: امیدواریم با توجه به تاکید استاندار خوزستان بر رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی بتوانیم آرامش و رفاه مردم را در این زمینه فراهم کنیم.