حصرآبادان با فرمان امام راحل شکسته شد

خورنا: حجت‌الاسلام مجید شرفی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی ادامه داد: شکست حصر آبادان به فرمان امام راحل(ره) مبنی بر اینکه حصر آبادان باید شکسته شود انجام شد و در همین راستا رزمندگان برای اجرای فرمایش امام انگیزه‌ای مضاعف برای پیروزی عملیات ثامن‌الائمه داشتند.
امام جمعه اروندکنار افزود: شکست حصر آبادان سرآغاز پیروزی عملیات بزرگ دیگر از جمله عملیات ولفجرهشت، فتح‌المبین و … شد.
وی ادامه داد: شکست حصر آبادان از بزرگ‌ترین عملیات‌هایی بود که در دوران دفاع مقدس از سوی رزمندگان و حافظان این آب و خاک انجام شد و با تصمیم صحیح و به موقع امام انجام گرفت و می‌توان گفت به نتیجه رسیدن عملیات ثامن‌الائمه حاصل دوراندیشی و بصیرت امام راحل(ره) بود.
شرفی تصریح کرد: شکست حصر آبادان تمام معادلات و نقشه‌های دشمن که از سوی استکبار جهانی حمایت می‌شد را بر هم زد و باعث شد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای آفرینش حماسه‌های بعدی تلاش کنند.
وی گفت: شکست حصر آبادان باعث شد رژیم بعث عراق که قصد پیشروی تا پایتخت ایران را داشت نتواند نقشه‌های شوم خود را به سرانجام برساند.
امام جمعه اروندکنار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اضافه کرد: بعد از عملیات پیروزمندانه ثامن‌الائمه که پس از آن لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه به لشکر پیروز ثامن‌الائمه مشهور شد رزمندگان و دلاورمردان روحیه گرفتند و حصر آبادان زمینه‌ساز پیروزی در عملیات‌های بعدی بود.
وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی استکبار جهانی افزود: امروزه دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی با ناامید شدن از جنگ سخت، جنگ نرم را علیه ایران آغاز کرده‌اند.
شرفی با بیان اینکه غرب عقاید و اندیشه‌های جوانان ملت ایران را هدف قرار داده، خاطرنشان کرد: گرامی‌داشت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌تواند در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان تأثیرگذار باشد.
وی افزود: عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس باید به‌صورت شفاف توسط راویان برای جوانان روایت‌گری شوند و جوانان با ایثار و فداکاری‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.
امام جمعه اروندکنار گفت: روایت‌گری شفاف عملیات شکست حصر آبادان نیز باید به‌صورت روشن برای مردم تبیین شوند تا مردم تأثیر پیروی از ولایت‌فقیه در پیروزی عملیات شکست حصر آبادان را به‌روشنی درک کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *