تاکید رئیس پلیس خوزستان بر نقش نمایندگان مجلس در مباحث فرهنگی مرتبط با تیراندازیهای غیر مجاز + تصاویر

نشست مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با فرمانده انتظامی استان امروز سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در سالن جلسات ثامن الحجج ستاد فرماندهی انتظامی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خورنا سردار سید محمد صالحی در این دیدار ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به نقش موثر نمایندگان در ارتقاء امنیت استان، انتظار ما بر این است نمایندگان با وضع قوانین جدید و بازدارنده در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک موثری را داشته باشند.

وی با شاره به اهمیت و جایگاه خاص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به آنها بیان داشت : تقاضای ما از شما این است که در مباحث فرهنگی مرتبط با تیراندازی‌های غیرمجاز ورود موثر و جدی داشته باشید چرا که این امر موجب آسیبهای اجتماعی و فرار سرمایه ها ازاین استان شده است ما اقدامات سلبی خودمان را انجام داده ایم به گونه ای که حدود ۸۵ درصد از تیراندازیهای غیرمجاز کشف و متهمان مرتبط شناسایی و دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان در زمینه قتلهای استان به پایین آمدن آستانه تحمل مردم اشاره کرد و گفت :اکثر این قتلها ارتباطی به پلیس نداشته و بسیاری از آنها نه با احکام قضایی و قصاص بلکه با میانجیگری حل شده و این موضوع باعث تکرار جرم است

سردار صالحی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از سرقتهای خرد توسط معتادین متجاهر اتفاق می افتد افزود :محلی برای نگهداری آنها وجود ندارد و در اینجا نیازمند ارتقاء کمپهای ماده ۱۶ در استان می باشیم .

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۳۴ طرح طرح مقابله با سرقت های عادی به مرحله اجرا گذاشته شده است اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تعداد ۲ هزار و ۱۴۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری جمع آوری شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تا امروز یک تن و ۲۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سردار صالحی با بیان اینکه در حال حاضر مردم نگران فرزندانشان هستند کفت : نگرانی مردم بیشتر از خرده فروشهای مواد مخدر است تا باندهای بزرگ بدلیل اینکه احساس می کنند ممکن است فرزندانشان گرفتار این بلای خانمانسوز شوند.

وی به شرایط خدمتی کارکنان خدوم نیروی انتظامی در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: در حوزه کرونا بعد از کادر پزشکی و درمان، بیشترین عملکرد مربوط به اقدامات و ماموریتهای نیروی انتظامی می‌باشند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در پایان اظهار داشت: در این دیدار نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ضمن طرح موضوعات انتظامی و امنیتی مربوط به حوزه استحفاظی خود و تقدیر و تشکر از عملکرد و اقدامات مجاهدانه مامورین نیروی انتظامی ،تاکید داشتند که از تمام ظرفیت های مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت ناجا و به ویژه فرماندهی انتظامی استان خوزستان بهره گیری خواهند نمود.