بررسی سوابق گزینه های شهرداری بهبهان

آرش دُر برای شهرداری بهبهان دُر نمی شود

آرش دُر برای شهرداری بهبهان دُر نمی شود

خبرگزاری خورنا
کیهان پاک سرشت

قسمت اول

در ادامه سلسله تلاطم هایی که در این ایام برای شورای ششم شهر بهبهان سپری می شود ، شاهد معرفی و اعلام آمادگی گزینه های متفاوتی برای سکانداری شهرداری بهبهان هستیم.

آرش دُر که حتی یک روز هم در بهبهان به عنوان شهروند یا کارمند و یا مسئول زندگی نکرده است یکی از این کاندیداهای داوطلب تصدی جایگاه مهم شهردار است.

کاندیدایی که در سایه سکوت رسانه ای ، نه تنها رزومه و عملکرد وی در گذشته قابل تامل است که حتی برنامه ها و سیاست های مدنظر ایشان در رابطه با چگونگی سکانداری ایشان برای افکار عمومی بهبهان ناشناخته و مبهم است.

آرش دُر که چند سال بعد از حضور در شهرداری شوشتر سرانجام در سال ۱۳۹۶ به عنوان شهردار ماهشهر انتخاب شده بود تنها ۴۰ روز بعد از این انتخاب ، به دلیل عدم احراز صلاحیت شان برای اعضای شورا شهر از شهرداری ماهشهر کنار گذاشته می شود.

وی که ارتباط نزدیکی با مجموعه استانداری خوزستان در زمان دولت روحانی و غلامرضا شریعتی داشته است در سال ۱۳۹۹ با حمایت غلامرضا شریعتی استاندار وقت به عنوان شهردار شهر بدون شورای کوت عبدالله یا همان کارون منصوب می شود.

اما ورود آرش دُر به شهرداری کوت عبدالله چندان برایش خوش یمن نبوده است که از یک سو نارضایتی شدید شهروندان از عملکرد شهرداری و از سوی دیگر اعتراضات و نگرانی های نیرو های شهرداری ، در دوران تصدی ایشان چالش ها و مصائب متعددی را برای وی به دنبال داشته است.

تلنبار شدن زباله ها در کوچه و خیابان ها و زشتی سیمای شهر و همچنین تهدید سلامت عمومی ، دست به دست هم داده تا گلایه شدید مردم و حتی برخی از مسئولین شهری و استان را به همراه داشته باشد.

از طرفی دیگر کارگران شهرداری که چندین ماه هیچ حقوقی دریافت نکرده بودند بعد از مراجعات پی در پی و بی نتیجه به آرش دُر بعنوان شهردار، به ناچار در این شرایط حساس استان دست به اعتصاب و تجمع زدند.

نگرانی ها به حدی افزایش یافت که حتی دکتر سید کریم حسینی و مهندس مجتبی یوسفی دو تن از نمایندگان مردم اهواز، حمیدیه ، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه ۱۰ شهریور ماه سال جاری با هدف تسکین اوضاع و احوال منطقه ناگزیر در گفتگوی خبری شبکه استانی حاضر می شوند و سعی در کنترل موضوع دارند.

این دو نماینده مجلس که با دلخوری شدید، تلویحا با اشاره به ضعف عملکردی آرش دُر ، مدیریت وی را مسبب افزایش مشکلات کوت عبدالله خواندند و اعلام نمودند که
به دلیل اعتراضات کارگران و مراجعات متعدد آن ها به نمایندگان مجلس و همچنین عدم توانایی شهردار در درآمدزایی برای شهرداری، با پیگیری های فراوان سرانجام نمایندگان این حوزه از محل اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده ، توانستند چیزی حدود دو برابر مبلغ درخواستی شهردار کارون را برای حل مشکلات کارگران به حساب شهرداری واریز نمایند، اما در اقدامی عجیب به نقل از همین نمایندگان مجلس ، آرش دُر این مبلغ را به جای پرداخت حقوق به کارگران ظاهرا در جای دیگری هزینه می کند تا تعویق حقوق به چهار ماه برسد و باعث تشدید موج نارضایتی در بین کارگران و مردم شود.

اما جالب تر از همه این اتفاقات ،واکنش آقای شهردار به این نارضایتی ها و اعتراضات است.
دُر در حالی که خود و سایر همکاران مسئولش در شعرداری ماهانه و منظم حقوق های چند برابری خود نسبت به کارگران را به موقع دریافت می کنند، در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس اظهار می کند که حقوق کارگران *فقط* ۳ ماه و بیمه آن ها کمتر از ۲ ماه عقب افتاده است و این مسائل سیاسی ، حزب و قومی است که سبب اعتراضات کارگران بوده است و اینگونه جلوه می دهد که کارگران سعی دارند وانمود کنند که به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق است که کار نمی کنند!
باید از ایشان سوال کرد، جناب آقای دُر برای یک کارگر ساده چه چیزی جز حقوق پرداخت نشده می تواند حتی کانون خانواده های آنها را در معرض تهدید قرار دهد.

اما آرش دُر پا را از این هم فراتر گذاشته و در صحبتی عجیب تر ضمن اشاره به اینکه جمع آوری زباله وظیفه کارگر شهرداری می باشد ،این بار خواهان ورود دستگاه قضایی به قضیه و برخورد با کارگران و توسل به قوه قهریه در برابر کارگران بی پناه می شود!

ادامه دارد…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *