احیای روحیه مردمی و انقلابی؛ بهترین هدیه به مردم در هفته دولت!

خورنا_ دکتر حسان رضایتی عضو شورای شهر اندیمشک با بیان این که در جمهوری اسلامی ایران دولت مجری اغلب برنامه‌های اجرایی، اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و اکثر مصوبات مجلس است، اظهار کرد: البته میزان تناسب اختیارات دولت با وظایف و مسئولیت های آن نیازمند بحث مفصل تری می باشد. اما بسیاری از عموم مردم دولت را مساوی کلیت نظام می‌دانند و وقتی نقدی به دولت دارند منظورشان فقط نقد قوه مجریه نیست بلکه نقد مجموع حاکمیت است.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما همواره پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها صاحبان و مدعیان زیادی دارد ولی هنگام بروز نابسامانی، گرانی، تورم، بیکاری و … همه خود را کنار کشیده و تمام این بدبختی‌ها را به دولت نسبت می‌دهند، غافل از این که در نظر مردم دولت برابر با حاکمیت است. هر چند دولت به معنای قوه مجریه تاثیر زیادی در موفقیت‌ها و قصور و تقصیر زیادی در عدم موفقیت‌های کشور دارد ولی با نگاه منصفانه نباید تمام نابسامانی‌ها را به قوه مجریه نسبت داد.

رضایتی افزود: از سوی دیگر رقابت‌های سیاسی کمک می‌کند تا قوه مجریه و در راس آن شخص رییس جمهور و وزرا همواره خود را در اتاق شیشه ای و در معرض رصد و سوال گروه رقیب ببینند. اما در زمان حاضر در برهه‌ای قرار گرفته‌ایم که دشمن قصد ساقط کردن کلیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سر می‌پروراند و اگر احساس ضعفی در مسئولان مشاهده کند معطل نمی‌ماند و حتما اقدامات عملی برای سقوط نظام انجام می‌دهد. بنابراین لازم است که تمام جناح‌های سیاسی و مجموعه حاکمیت و نیز مردم به کمک دولت بشتابند و نقدهای مشفقانه همراه با ارائه راه حل را جایگزین نقدهای زهرآگین و کینه ورزانه بنمایند.

عضو شورای شهر اندیمشک ادامه داد: دولت نیز ضروری است با استمرار رویکرد صحیح با هدف صیانت از منافع ملی، پیشرفت حقیقی کشور و حل مشکلات مردم را سرلوحه اعمال خود قرار دهد؛ موضوعی که می‌تواند تداوم‌بخش حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و نیز مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد. هفته دولت، بهترین فرصت برای حرکت به سمت دولت عمل گرا و مردمی است. دولت باید از این فرصت نهایت بهره را برده و نه تنها در حرکاتی نمادین، تجدید میثاق را به نمایش بگذارد، بلکه با روحیه ای انقلابی در جهت ایجاد امید، وحدت و اعتماد تمامی توان خود را به کار گیرد و زمینه را برای احیای دولت توانمند فراهم کند.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *