نگاهی به منافع “ماه خبر” در شهرداری بندرماهشهر/ “جمال” به عنوان “سرنگهبان” فرد توانمندی است

علی چاروسائی مدیرمسئول خبرگزاری خورنا در یادداشتی در پاسخ به مطلب پر از توهین و تهمت سایت “ماه خبر” به قلم مدیرمسئول سابق آن احمد نیک‌پی، نوشت: در روزهای اخیر چند مطلب در نقد انتخاب احتمالی “جمال صالح زاده” به عنوان شهردار بندرماهشهر در این رسانه درج شد که با پاسخ های عصبی و پر از توهین رسانه‌ی حامی “جمال” یعنی سایت ماه خبر روبرو شد.

مالک و صاحب امتیاز ماه خبر مجتبی عتیقی است که از خردادماه ۱۳۹۸ سرپرست روابط عمومی شهرداری بندرماهشهر شد؛ همان‌ ارگانی که مسئول همکاری با رسانه ها، چاپخانه ها، کانون ها و شرکتهای تبلیغاتی است.

احمد نیک‌پی مدیرمسئول سابق ماه خبر، در یادداشت اخیر با حمله به خورنا و شرکت چاپ و تبلیغات ایرانیان، گفته که علت مخالفت آنها [یعنی ما] با شهردار شدن جمال این است که “منافعشان” در خطر است و “فاکتورهایی قابل توجه و دندان گیر” در امور مالی شهرداری دارند.

اگر این‌ اظهارات صحت دارد و رسانه و شرکت منسوب به بنده ریالی خلاف قوانین و بر اساس رانت و رابطه دریافت کرده، متهم ردیف اول آن مجتبی عتیقی سرپرست روابط عمومی شهرداری بوده که از قضا صاحب امتیاز و مالک رسانه ماه خبر است.

باید پرسید که مجتبی عتیقی چطور و با سفارش چه کسی در بدو استخدام در سال ۹۸ به عنوان سرپرست روابط عمومی شهرداری بندرماهشهر منصوب شد؟ چرا ماه خبر در ۲ سال اخیر (که در این مدت جناب نیک پی مدیرمسئول آن بود) حتی یک خبر انتقادی علیه شهرداری ننوشت؟ اصلا روابط عمومی شهرداری چگونه سهم ماه خبری‌ها شد؟

با همه این موارد، اجازه دارید که تمام اسناد مالی خورنا و شرکت چاپ و تبلیغات ایرانیان را منتشر کنید تا همگان بدانند آن آش دهان سوزی که از آن دم میزنید، چیزی جز پول چاپ چند متر بنر و درج چند خبر نیست. ضمن اینکه یک سالی میشود که شرکت ما داوطلبانه از همکاری با شهرداری امتناع کرده است.

ما بنا بر افشاگری نداشتیم.

اگر قرار بر افشاگری باشد، باید افشا کنیم که دوستان و تیم ماه خبر که در نهایت یاران و حلقه‌ی دور جمال هستند با چه ضوابطی در روابط عمومی های شرکت های پتروشیمی استخدام شده‌اند؟

اگر قرار بر افشاگری باشد باید روند تایید مدارک تحصیلی تقلبی برخی کاندیداهای شورای شهر زیر ذره بین قرار گیرد و مشخص شود که چه کسی استعلام آن مدارک تقلبی را از وبسایت وزارت علوم گرفت و آن فرد به کدام گروه و جریان مرتبط و منسوب است؟

اگر قرار بر افشاگری باشد، باید دید چه فرد و گروهی و با چه حربه هایی در حال فشار به اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار مورد نظرشان هستند؟

نقد ما منصفانه و علمی پیرامون عدم صلاحیت جمال برای سکانداری شهرداری بندرماهشهر بوده و هست. جمال با مدرک تحصیلی در حوزه معارف و سابقه چند دوره سرنگهبانی شهرداری و فرمانداری، بهترین گزینه برای “سرنگهبانی” شهرداری بندرماهشهر است اما سکانداری شهرداری “نه جولانگه اوست”.

در پایان باید مختصرا توضیح دهم که شرکت چاپ و تبلیغات ایرانیان بیشترین نیروی کاری در بین شرکت های هم صنف را به استناد لیست بیمه در منطقه دارد و با افتخار کارآفرینی کرده ایم. همچنین ۱۰ سال خدمات رسانه ای خبرگزاری خورنا به استان و تربیت بیش از ۲۰۰ خبرنگار در سراسر استان از افتخارات خورناست. به اندازه ای که شما خبر تولید کرده اید، خورنا خبرنگار تربیت کرده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *