روایت فرزندی از فداکاری‌های مادرش که شهید مدافع سلامت اندیمشک شد/ داغ زیارت کربلا بر دل مادرم باقی ماند

خورنا- مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ایستاده‌اند تا در نبرد با کرونا همراه با مردم به پیروزی دست پیدا کنند.

مریم نوروزی، فرزند شهید مدافع سلامت فریده صادقی مقدم   اظهار داشت: مادرم ۱۸ سال سابقه کاردر بیمارستان امام علی(ع) داشته و در بخش‌های مختلف بیمارستان خدمت کرده و این چندسال اخیر در قسمت پذیرش بیمارستان مشغول به کار بودند و همیشه در حد توان  و حتی خارج از محیط بیمارستان و وظیفه کاری خود به بیماران کمک می‌کردند. این تعهدی که نسبت به وظیفه خود داشتند، باعث شده بود که بیماران همیشه از او راضی باشند.

وی افزود: یک روز، مادرم محل کار بودند و تماس گرفتند و گفتند امشب مهمان داریم. پرسیدم چه کسی امشب مهمان ماست؟؟! مادرم گفتند شب به خانه می‌آیم و برای شما توضیح می‌دهم. شب  مادرم به همراه یک خانم و یک پسربچه ۵ ساله به خانه ما آمدند.

فرزند این شهید مدافع سلامت در ادامه افزود: مادرم گفتند این خانم از شهرهای اطراف برای عمل پسرشان آمده‌اند و صبح فردای آن روز باید برای پذیرش پسرشان به بیمارستان می‌رفتند و بخاطر اینکه در این شهر غریب بودند و اقوامی نداشتند که به خانه آنها بروند،  مادرم از روی حس انسان دوستانه‌ این خانم را به همراه خودشان به خانه ما آوردند و صبح آن روز، مادرم به همراه آن خانم و پسرشان به بیمارستان رفتند و کارهای پذیرش و عمل جراحی را انجام دادند.

مریم نوروزی بااشاره به ویژگی های اخلاقی مدافع سلامت فریده صادقی مقدم افزود: مادرم ارادت خاصی به امام حسین (ع) داشتند و هرسال دهه محرم در خانه ما مراسم روضه برگزار می‌کردند.

وی گفت: مادرم باوجود اینکه سرپرست خانواده بودند ولی به کسانی که شرایط مالی خوبی نداشتند، کمک می‌کردند و اگر بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کردند و توان پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشت به او کمک می کرد و تلاش می‌کردند که با مسئولان بیمارستان صحبت کند تا از این بیماران هزینه کمتری دریافت شود.

دختر این شهید مدافع سلامت عنوان کرد: جمله‌ای که از مادرم به خاطر دارم، ایشان همیشه  به من و خواهرم بر انجام وظایف دینی تاکید می‌کردند و یکی از آرزوهای مادرم این بود که به زیارت امام حسین(ع) بروند ولی قسمت ایشان نشد، قبل از شهادت مادرم، به خانمی که کاروان زائران را به کربلا می‌برد، گفتم برای سلامتی مادر دعا کند.

مریم نوروزی عنوان کرد: اواخر عمر ایشان، شیفت‌هایی که در بیمارستان بودند به دلیل حجم بالای بیماران کرونایی، کار ایشان سخت و سنگین شده بود ولی مادرم باوجود سابقه تنگی نفس و بیماری آسم که داشتند کار خودت را با حوصله و علاقه انجام می‌دادند و  خدمت به مردم را  جهاد در راه خدا می‌دانستند.

وی در ادامه افزود: مادرم دچار بیماری منحوس کرونا شدند و بیش از یک ماه در بیمارستان بستری بودند و در روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه امسال خبر شهادت مادر را به ما دادند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *