استاندار خوزستان خبر داد:

رشد ۳ برابری تعداد بستری‌های کرونا در خوزستان/ محدویت ویژه در شادگان اعمال می‌شود

استاندار خوزستان از رشد سه برابری تعداد بستری‌های کرونا در استان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد در استان از ۸۵  نفر به ۲۶۰ نفر رسیده است.

به گزارش خورنا غلامرضا شریعتی عصر امروز شنبه ۱۸ بهمن ماه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این خبر یادآور شد: در حال حاضر اگر غفلت کنیم و این غفلت را نیز ادامه دهیم در آینده نزدیک با پیک شدیدی از بیماری کرونا در استان مواجه خواهیم شد. 

وی ادامه داد: این شرایط نشان از عادی انگاری و عدم اهتمام لازم فرمانداران در تذکر به دستگاههای اجرایی است. زیرا تنها یک غفلت کافیست که در بیماری های عفونی تعداد مبتلایان افزایش انفجاری پیدا کند و همه تلاش های قبلی به باد رود.

استاندار خوزستان با انتقاد از پیک شدید بیماری در شهرستان شادگان بیان کرد: چرا شادگان باید دچار چنین وضعیتی شود و شاخص های آن تا این حد پایین باشد؟ این امر نشان دهنده کم توجهی مسوولان در این زمینه است که به دنبال آن مردم هم نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی سهل انگاری نموده اند.

شریعتی تصریح کرد: شادگان وضعیت نامطلوبی دارد. روند شیوع و تست های مثبت بسیار نگران کننده است. از بهداشت شهرستان میخواهم گزارش دلایل این وضعیت را تهیه و ارائه کنند.  در شادگان به پیشنهاد علوم پزشکی قرنطینه منطقه ای اعمال میشود و به صورت ویژه اعمال محدودیت میشود. تشییع جنازه ها و ازدواج از طریق ظرفیت شیوخ و نخبگان متوقف شود.

وی اظهار کرد:  این شرایط قابل قبول نیست. در مورد اهمیت طرح شهید سلیمانی هم بارها صحبت شد.  ضمن تقدیر از دستگاه هایی که پشتیبانی خوبی داشتند به همه دستگاه ها هشدار داده و تاکید میکنم که این پشتیبانی را ادامه دهند و کم کاری در اجرای این طرح تحت هیج بهانه ای قابل قبول نیست.

استاندار خوزستان ادامه داد:  شرایط در پارک ها جای نگرانی دارد و بسیار شلوغ شده است.  از مردم خواهش میکنیم رعایت کنند و جان عزیزان خود را به خطر نیاندازند بالاخره واکسن به تدریج در حال وارد شدن است و واکسن داخلی هم به زودی میرسد و خواهشمندیم مردم این چند ماه دیگر هم تحمل کنند تا ایمنی زایی ایجاد شود.

شریعتی عنوان کرد: عمده چرخه انتقال ناشی از رفت و آمدهای خانوادگی است و ادامه این روند وضعیت را بدتر هم میکنند از همه مردم استان تمنا میکنیم معاشرت های خود را به صورت مجازی انجام دهند تا انشاالله با شروع و تداوم واکسیناسیون روند شیوع بیماری مهار شود.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد:  وقتی در اجرای پروتکل ها سخت گیری لازم را نداشتیم مشخص است که روند بیماری افزایشی شود.  از نیروی انتظامی خواهش میکنم ممنوعیت تردد بعد از ۹ شب را با جدیت بیشتری اجرا نمایند.  محدودیت های لازم در تفرجگاه ها و پارکها بویژه در ایام تعطیلی اعمال شود و در شهرهای ورودی استان سخت گیری بیشتری شود.  همچنین محدودیت ها در آرامستان ها دوباره برقرار شود و سازمان صمت و شهرداری ها بازارهای شلوغ را مدیریت نمایند.

استاندار خوزستان افزود:  تالارها به دلیل عدم رعایت پروتکل ها در شهرستان هایی که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کند تعطیل شود. همچنین منع تردد شبانه در همه استان با جدیت اعمال شود و اصناف تا ۹ شب امکان فعالیت دارند.  نمایشگاه بین المللی اهواز نیز تعطیل شود.  میز خدمت نیز در نماز جمعه ها با توجه به اینکه منجر به تجمع میشود نباید باشد تا شرایط به وضع مناسب تری برسد. همچنین باشگاه های ورزشی سالنی در شهرهای زرد باید بسته شود.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: فرمانداران مسوول و پاسخگوی اجرای مصوبات هستند.  برای پیشگیری از انتشار بیماری در مراسم تشییع و خاکسپاری قبل از تحویل پیکر متوفی باید تعهدات لازم از بازماندگان اخذ شود و نظارت لازم صورت گیرد.

شریعتی در پایان بیان کرد: از صدا و سیما و رسانه ها تشکر میکنیم و انتظار داریم اطلاع رسانی ها بیش از پیش صورت بگیرد تا عادی انگاری ها کنار گذاشته شود.