مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور:

بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب در خوزستان تصویب می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: فردا در جلسه اقتصاد مقاومتی استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهور بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب با فایناس داخلی در خوزستان تصویب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز ﺣﻤﯿﺪﺭﺿﺎ ﺟﺎﻧﺒﺎﺯ امروز شنبه یازدهم بهمن ۹۹ در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه خانه غرب اهواز گفت: در سال ۱۴۰۰ برای بخش صنعت آب و فاضلاب کشور بودجه‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده است بطوریکه بخش آب و فاضلاب روستایی در این سال بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان افزایش بودجه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: فردا در جلسه اقتصاد مقاومتی استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهور بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان پروژه فایناس داخلی موضوع ماده ۵۶ در بخش طرحهای آب و فاضلاب خوزستان تصویب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه با بیان اینکه تفاهم نامه این پروژه‌ها نیز به زودی با حضور هفت بانک عامل کشور در تهران امضاء می‌شود اظهار کرد: این اتفاق بی‌نظیر در کشور بوده که نشان از دیده شدن مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان در سطح ملی است.

جانباز یادآوری کرد: با اجرای این پروژه‌ها متوسط شاخص بهره‌مندی هموطنان خوزستانی به عدد ۶۵ درصد خواهد رسید که از متوسط کشوری بالاتر است.

وی عنوان کرد: ۷۰۳ روستای استان خوزستان در طرح ضربتی تامین آب هدف گذاری شده است که بخشی از این روستاها تا پایان سال و قسمت عمده‌ای از آنها نیز تا پایان دولت از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول از شش هزار پروژه در حال اجرای آب و فاضلاب در کشور خبر داد و گفت: پروژه تصفیه خانه غرب اهواز جزو معدود پروژه‌هایی در کشور است که توانسته از محل اعتبارات فاینانس خارجی بهره‌مند ‌شود.

جانباز در پایان تصریح کرد: این پروژه پس از اتمام در حدود ۶۸۵ هزار نفر از جمعیت اهواز را تحت پوشش قرار می‌دهد.