با بهره‌برداری از پایانه نفتی پتروپاسارگاد خاورمیانه محقق شد؛

قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی(ره) افزایش یافت

با هدف ارتقای بهره‌وری و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان در حوزه انبارش، تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی، پایانه نفتی مجهز و پیشرفته‌ای با ظرفیت 16هزار متر مکعب با مشارکت بخش خصوصی توانمند در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به بهره برداری رسید.

خورنا | هدایت اله ترحم : به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره موقعیت منحصر به فرد این بندر بزرگ تجاری به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی فرآورده‌های نفتی به کشورهای حوزه خلیج فارس و زیرساخت‌های مهیا برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی، احداث این پایانه را پاسخی به نیازهای روز افزون صاحبان کالا و مشتریان عنوان کرد.

دریس در تشریح ویژگی‌های این پایانه نفتی که در مساحتی حدود ۱۸هزار و ۸۶۰ متر مربع واقع در اراضی پشتیبانی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۵۰ میلیارد ریال احداث و به مرحله بهره‌برداری رسیده است، بیان داشت: این پروژه شامل ۳ مخزن سقف ثابت فرآورده سنگین (نفت‌کوره) به ظرفیت اسمی ۳۰۷۸۶ متر مکعب و ۲ مخزن با سقف داخلی متحرک فرآورده سبک (گازوییل و نفتا) به ظرفیت اسمی ۱۶۰۰۰ متر مکعب است.

وی در ادامه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در طراحی این سایت قابلیت ذخیرهی محصولات متنوع از لحاظ چگالی و ویسکوزیته در مخازن عنوان کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین اتخاذ تمهیدات لازم برای توسعه این پایانه را از برنامه‌های آتی در فازهای بعدی برشمرد.

یادآور می‌شود این پایانه نفتی که با سرمایه‌گذاری شرکت پتروپاسارگاد خاورمیانه احداث شده، از نظر طراحی، اجرا و تجهیزات نصب شده در آن به اذعان کارشناسان این حوزه یکی از بهترین سایت‌های منطقه است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *