بقعه متبرکه زیارتی ، سیاحتی محمدبن زید گتوند

بقعه متبرکه محمدبن زید یکی از اماکن زیارتی ، سیاحتی در دامنه رشته کوههای زاگرس در منطقه عقیلی شهرستان گتوند میباشد که سالانه شاهد حضور بسیار زیادی از عاشقان اهل بیت جهت زیارت  در این محل میباشد .

بقعه متبرکه امام زاده محمدبن زید به علت پوشش زیاد درختان کنار (صدر)  و فضای سبزی که بخصوص در زمستان و بهار در اطراف ان بوجود می اید فضایی بسیار زیبا و دیدنی در انجا خلق می نماید .

امام زاده محمدبن زید در راه مبارزه با خلفای غاصب عباسی و خونخواهی جد بزرگوارش امام حسین ع و  شهدای کربلا ، اواره شهر وبیابان می شود و مدت زیادی مخفیانه سپری می کند ،    در نهایت نیز از سوی مامورین حکومت جور شناسایی شده و به شهادت می رسد .

بارگاه مطهر امام زاده محمدبن زید پیوسته مامن عاشقان بوده و مردم از راه های دور و نزدیک به زیارت او می ایند .

بقعه امام زاده محمدبن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب ع در ۵ کیلومتری شهر ترکالکی در بخش عقیلی از توابع شهرستان گتوند واقع است .

بقعه در دامنه کوه و کنار دره ای ساخته شده و در جوار مرقد شریف در دل کوه چشمه ای وجود دارد که مردم آن را از کرامات این امام زاده می دانند .

این بقعه شریف همواره مورد توجه بزرگان و علما از جمله شیخ محمد تقی شوشتری و ایت الاه آل طیب و دیگران بوده است ، محمدبن زید از راویان و محدثین بززگ بوده و روایاتی از وی در کتب شیعه نقل شده است .

در سالهای اخیر محوطه سازی و زیباسازی حرم مطهر این امام زاده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان انجام شده و منظره با شکوه حرم ایشان از دوردست نمایان است .

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *