خطیب جمعه بهبهان: شهدای شیمیایی بهبهان مظلومانه رفتند

خورنا: خطیب جمعه بهبهان گفت: شهدای شیمیایی گردان فجر بهبهان در یکی از ناجوانمردانه‌ترین حملات دشمن بعثی شهید شده و مظلومانه رفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری پیامبر اسلام(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) به همه مسلمانان اظهار کرد: حضرت محمد(ص) پیامبری است که به معراج رفته و نزدیک‌ترین مقام را نزد خداوند دارد و باری‌تعالی و فرشتگان بر او صلوات می‌فرستند.

وی تصریح کرد: این موارد نشان از ارزش و جایگاه پیامبر اسلام داشته و ما نیز به عنوان پیروان دین اسلام وظایف سنگینی نسبت به ایشان داشته که یکی از آنها یاری رساندن به پیشبرد اهداف اسلام است.

امام جمعه بهبهان با بیان اینکه پیامبر و زندگی و سیره وی سرشار از درس‌ها و ابعاد بزرگی است، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) به عنوان اسوه حسنه معرفی شده و باید در تمام مراحل زندگی از ایشان الگوبرداری کرده و با تبعیت از آن به سعادت دنیوی و اخروی برسیم.

وی در ادامه به امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن(ع) به منظور زمینه‌سازی قیام‌های بعدی در میان مردم، حاضر به پذیرش صلح شد تا فرصت کافی برای بصیرت و آگاهی از اهداف معاویه، در اختیار مردم قرار بگیرد و در نهایت همین زمینه‌سازی وی بود که آنان را متحول کرد.

ابوعلی با بیان اینکه امام حسن (ع) با صلح خود، زمینه بیداری و توجه مردم به قیام امام حسین(ع) و ماندگاری راه اهل بیت را ایجاد کرد، تاکید کرد: اگر ارشاد و بصیرت امام حسن(ع) نبود قیام‌ عاشورا و نهضت‌های بعد از آن نیز شکل نمی‌گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبری در جمع مردم انقلابی قم عنوان کرد: در انتخابات آینده نیز قطعا دشمن به فکر نفوذ در مردم بوده و البته این نفوذ با سال ۸۸ متفاوت خواهد بود، از این رو سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص فصل‌الخطاب همگان است.

خطیب جمعه بهبهان خاطرنشان کرد: همه باید از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تبعیت کرده تا بار دیگر نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده و انتخاباتی باشکوه و با وحدتی خاص داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود به سالروز شهادت شهدای شیمیایی بهبهان اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آنها گفت: دشمنان بعثی پس از ناکامی در جنگ‌های رو در رو به سراغ راه‌هایی ناجوانمردانه رفتند که یکی از آنها سلاح‌ها و بمب‌های شیمیایی بود.

ابوعلی ادامه داد: شهدای شیمیایی بهبهان که متعلق به گردان فجر بودند نیز با حمله موشکی ناجوانمردانه‌ای شیمیایی شده و ۱۲۰ تن از رزمندگان ما بر اثر این سلاح‌های شیمیایی شربت شهادت را مظلومانه نوشیدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدامات دشمن در برابر رزمندگان ما تنها نشان از عجز و ناتوانی آنان در برابر انگیزه و قدرت ما بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *