گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز

امروز همه فرهنگیان و دانش آموزان بالاخص فرهنگی بسیجی بایستی با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به موضوع عفاف و حجاب در جامعه حساس باشند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز، مراسم هفته حجاب وعفاف با حضور مسولین آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز برگزار گردید

رحیم رستمی مدیر آموزش وپرورش شهرستان رامهرمز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای قیام خونین مسجد گوهر شاد و سالروز حمله رژیم منحوس و ظالم پهلوی به معترضان کشف حجاب در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ و سایر شهدای این عرصه، طی سخنانی به بانوان بسیجی با تاکید بر ضرورت رعایت بیشتر عفاف و حجاب از سوی خانواده ها و مردان و زنان در جامعه، تصریح کرد که هرگونه سهل انگاری در این حوزه، بی احترامی به ارزش های اسلامی و خون شهیدان است.

وی ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب یک دستور دینی و الهی بوده و کم توجهی به آن در واقع بی احترامی به ارزش های اسلامی است.
رستمی ترویج بدحجابی و بی حیایی در جوامع اسلامی از جمله ایران را از حربه های جنگ نرم دشمنان ذکر کرد و افزود: امروز همه فرهنگیان و دانش آموزان بالاخص فرهنگی بسیجی بایستی با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به موضوع عفاف و حجاب در جامعه حساس باشند.
وی با یادآوری اعتراض مردم ایران نسبت به مساله کشف حجاب رضاخان پهلوی و تجمع آنان در مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی، اضافه کرد: مزدوران رژیم طاغوت اقدام به کشتار مردم بی دفاع کردند و تعدادی زیادی از هموطنان ما به شهادت رساندند.
رستمی تصریح کرد: علاوه بر این ملت ایران برای استقرار نظام اسلامی خون های زیادی داده که اگر نسبت به ارزش های اسلامی که رعایت عفاف و حجاب از مهمترین آنها می باشد، کوتاهی یا سهل انگاری صورت گیرد در واقع بی احترامی به خون شهیدان نیز شده که بایستی پاسخگو باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز افزودند :با توجه به اینکه نمی توان هیچ تجمع فرهنگی ،تربیتی و هنری بخاطر شرایط امروز جامعه برگزار کرد، اما از برنامه های اجرایی این حوزه می توان به مسابقه شعر خوانی برای گروه های سنی، مسابقه پرسش و پاسخ با موضوع حجاب و عفاف ویژه خواهران، نشر احادیث و متون، پوستر، با موضوع عفاف و حجاب در فضای مجازی، نصب بنر در سر درب مدارس ، تقدیر و تشکر از بانوان ودانش آموزان نمونه در امر حجاب و عفاف، اجرای برنامه زنده از طریق فضای مجازی با موضوع تبین ضرورت مسئله عفاف و حجاب پرداخت.
رستمی افزودند : در صورت مساعد شدن شرایط حاکم بر جامعه و برچیده شدن ویروس منحوس کرونا، برگزاری نشست‌های مختلف فرهنگی، تخصصی و روشنگری و بازخوانی وصیت نامه شهیدان با موضوع حجاب و عفاف، تجلیل از زنان و دختران محجبه برتر، برگزاری یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر و نیز کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی را از جمله برنامه های مهم این مدیریت در زمان آینده خواهد بود .
درادامه نشست، قاسمی مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان ضمن توجه و تاکید به رعایت و ترویج و تشویق به حجاب در میان ارباب رجوع و توجه به امر به معروف و نهی از منکر به بیان فعالیت ها انجام گرفته و برنامه های قابل اجرا در آینده پرداخت.سپس تمامی همکاران به بیان دیدگاه های خود و راهکارهایی در جهت تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه پرداختند.
در پایان به مناسبت هفته عفاف وحجاب از بانوان شاغل در پست های اداری تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *