مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

شهید چمران باید به عنوان نماد یک مجاهد مبارز انقلابی به دنیا معرفی شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: شان، منزلت و جایگاه شهید چمران فراتر از یک مناسبت است و این شهید باید به عنوان نماد یک مجاهد مبارز انقلابی به دنیا معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری خورنا سردار «عباس یوسفی» امروز با حضور در دفتر دبیرخانه ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس خوزستان به تشریح برنامه‌ها و تقویم مناسبت‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: بر اساس تقویم برنامه‌ریزی شده این هفته متعلق به شخصیتی است که باید در طول سال بدان پرداخته شود.

وی افزود: شان، منزلت و جایگاه شهید چمران فراتر از یک مناسبت است و این شهید باید به عنوان نماد یک مجاهد مبارز انقلابی به دنیا معرفی شود.

یوسفی گفت: به جرات می گویم که ما خوزستانی ها در قبال پرداختن و معرفی شهید چمران و خدمات و مبارزات اش کوتاهی و تا حدودی غفلت کردیم و از این باب نباید هرگز خوذمان را به تاریخ ببخشیم مگر اینکه جبران کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: نمی‌دانم همین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، چه قدر این شخصیت را می‌شناسند و نمی‌دانم که هنرمندان متعهد ما چه قدر به ابعاد هنرمندانه این مبارز انقلابی پرداخته‌‌اند.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس خوزستان افزود: شهید چمران تنها یک رزمنده نبود. یک مجاهد فی سبیل الله بود که با گل و درخت و طبیعت حرف می‌زد. یک انقلابی به تمام معنا بود که علم و دانش برتر و روز دنیا را تسلط داشت و یک سرباز واقعی بود که هیچ وقت نگذاشت، سرداران آن دوران به وفاداری‌اش نسبت به خاک میهن امتیاز بدهند و نتیجه‌اش همین عکس‌های باقیمانده‌ای است که خاکی‌ترین لباس‌های رزم را پوشیده است.

یوسفی ادامه داد: ابعاد علمی، هنری و جهادی شهید چمران مثلث تبدیل شدن این چهره به یک اسطوره در سطح بین‌الملل است و این حداقل مطالبه‌ای است که می‌توان از اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه انتظار داشت.

این مسئول گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا دغدغه و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پرداختن به مبارزات شهید چمران در خاک خوزستان را به صورت محتوا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان بگنجانیم تا نسل‌های امروز و فردا شناخت بیشتر و بهتری نسبت به این شخصیت بارز تاریخ ایران اسلامی داشته باشند.