تشدید نظارت بهداشتی بر اصناف بهبهان/ پلمب ۷ مرکز صنفی متخلف

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان بهبهان از ۷۵۶ مورد بازدید از مراکز صنفی از ابتدای خردادماه تا کنون خبر داد.

دکتر محسن شبرو در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خورنا گفت: در شهرستان بهبهان ۷ هزار و ۳۳۹ مرکز صنفی وجود دارد که با شروع طرح فاصله گذاری هوشمند تعداد ۴ هزار و ۷۳۰ مرکز در سامانه سلامت ثبت نام کرده و ضمن دریافت پروتکل های بهداشتی عمومی و اختصاصی، کد رهگیری بهداشتی دریافت کرده اند.

شبرو افزود: از ابتدای خردادماه تا کنون بازرسین واحد بهداشت محیط از ۷۵۶ مرکز عرضه مواد غذایی بازدید کرده اند؛ که از این تعداد ۷ مرکز عرضه موادغذایی دارای نواقص بهداشتی پلمب شده است.

وی افزود: در بازرسی های صورت گرفته توسط واحد بهداشت محیط، مقدار ۴۰۸ کیلوگرم مواد غذائی غیرقابل مصرف کشف و معدوم شده و ۶ مرکز متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان در ادامه ضمن همکاری و نظارت بازرسین بهداشتی بر روند برگزاری امتحانات در مدارس بهبهان گفت: با حضور بازرسین بهداشتی در ۱۸ حوزه امتحانی، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی امتحانات پایه دوازدهم برگزار شد.

دکتر شبرو با اعلام میزان ۳۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کارگاه ها و صنایع کوچک شهرستان، ضمن ابراز نگرانی از این موضوع از مسئولین خواستار تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این صنایع شد.

وی تعداد بازدیدهای صورت گرفته از صنایع و کارگاه های کوچک از ابتدای خرداد تا کنون را ۶۵۶ مورد عنوان کرده و از صدور اخطاریه برای ۴۳ مورد از این صنایع خبر داد.

دکتر شبرو همچنین تعداد کارگاه هایی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بصورت مطلوب رعایت می کنند ۵۱۲ مورد عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بهبهان در پایان با اعلام تشدید نظارت های بهداشتی و برخورد با مراکزی که رعایت موارد بهداشتی را نمی کنند، از صاحبان صنایع، اصناف و بازاریان درخواست کرد جهت حفظ سلامت خود و شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محیط کار اهتمام بیشتری داشته باشند.

شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را از طریق تلفن گویای ۱۹۰ گزارش نمایند.