با معرفی ایده برتر؛

دومین رویداد تخصصی “تعاون ایونت” در خوزستان برگزار شد

به منظور راه اندازی کار و کسب های نوپا در قالب شرکت های تعاونی در خوزستان، دومین رویداد تخصصی"تعاون ایونت" با معرفی ایده برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در حاشیه آیین اختتامیه رویداد تعاون ایونت- که با حضور عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان، ایرج کاظمی نژاد رییس پارک علم و فناوری استان و حوزه مدیریت تعاون و اشتغال برگزار شد- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: پیرو انعقاد قرارداد با مرکز آموزش بازرگانی استان در دی ماه ۹۸ فرایند اجرای دومین رویداد تعاونی ایونت در کارگروه این رویداد آغاز شد.

ارسلان غمگین افزود: در نخستین گام، سلسله نشست هایی با کانون بازنشستگی فرهنگی استان، سازمان های آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای، بهزیستی و پارک علم و فناوری برگزار شد.
وی افزود: در دومین گام، دو کارگاه آموزشی با موضوع های خلاقیت و ایده پردازی در ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه سال گذشته در مرکز آموزش خوارزمی توسط مهندس میثم مزرعه یکی از مدرسان مطرح در زمینه طرح های استارت آپی برگزار شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: پس از دو سری فراخوان ارسال ایده به صورت استانی و کشوری (از طریق دفتر آموزش و ترویج و تحقیقات تعاونی ها)و ثبت ایده ها در وب سایت www.ITPF.IR ایده‌ ها مورد داوری قرار گرفت و سه ایده به مرحله نهایی راه یافتند.
وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور در این ایام، اجرای این برنامه به صورت مجازی پیگیری شد و سه ایده راه یافته به مرحله نهایی در حد ۳ تا ۵ دقیقه ایده خود را به صورت فیلم شرح دادند و به دبیرخانه ارسال کردند که سرانجام گروه فنی مهندسی موعود با ایده دستگاه سنجش گرما و رطوبت با سرگروهی اقای “احسان کریمی” به عنوان ایده برتر از سوی تیم داوری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
غمگین از اهداف اجرای این برنامه، آشنایی جوانان با آموزش علمی و عملی دانست تا قشر تحصیل کرده با شور، اشتیاق و اعتماد به نفس بیشتر وارد فعالیت‌های تعاونی شوند و مطابق با اصول علمی کار به کار و کسب پایدار دست یابند‌.
وی رویداد تخصصی تعاونی را برای ایجاد و راه اندازی کار و کسب های نوپا در قالب شرکت‌های تعاونی برشمرد و خاطر نشان کرد: با اجرای این رویداد می توان پلی میان صاحبان ایده و سرمایه گذاران ایجاد کرد تا نیازهای خود و ایده‌های موجود را شناسایی کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، “ایونت” را به معنای رویداد و پیش آمده دانست و گفت: برگزاری یک رویداد می‌تواند راهی برای تعامل با برند ها، سایر کار و کسب ها، شبکه سازی و جذب مشتریان جدید و ارتباط با آن ها و همچنین معرفی و عرضه محصولات و کار و کسب های نو و نوآوری باشد.
غمگین گفت: گروه ایده دهنده برتر دومین رویداد تعاون ایونت، در سال جاری علاوه بر دریافت جایزه نقدی در روند تشکیل تعاونی های آن ها تسریع به عمل خواهد آمد و برای تکمیل و تجاری سازی ایده خود از ظرفیت های پارک علم و فناوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای بهره منو می شوند
گفتنی است: این دومین رویداد تعاونی ایونت در حوزه تعاون خوزستان است؛ رویداد نخست با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در اردی بهشت ماه سال ۹۸ برگزار شد.