بخشی از هزینه جشن ازدواج در اندیمشک به اقشار آسیب‌پذیر اهدا شد

خورنا_«کرونا» واژه‌ای که این روزها بیشتر از هر کلام و تعبیر دیگری در جامعه به گوش می‌رسد و جهان را درگیر یک بیماری همه‌گیر کرده است و امروز هیچ شهر و کشوری از جهان نیست که از آسیب‌های گسترش و انتقال این بیماری را حس و لمس نکرده باشد.

شهروندان اندیمشک و دیگر شهرهای ایران نیز پس از گسترش این بیماری و در طول ماه‌های اخیر با مشکلات گسترده‌ای مواجه شدند. دولت و جامعه با اجرای طرح‌های مختلف سعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و داشتند و هم‌چنین در تأمین نیاز شهروندان تلاش‌هایی نیز انجام می‌دهند.

اما از این میان حس نوع دوستی و همیاری مردم نیز که با پشتوانه هشت سال دفاع مقدس در این روزها و در کوچه و خیابان‌های مختلف شهرهای کشور ثبت و رقم می‌خورد، از تلخی کرونا می کاهد و شیرینی محبت مردم به کشور و انسانیت را بیش از گذشته جلوه‌گر می‌کند.

یکی از این جلوه‌های محبت که در این روزها در گوشه و کنار شهر اندیمشک زمزمه می‌شود، خلاقیت و حس نوع دوستی یک زوج جوان اندیمشکی است که توانسته‌اند در آغاز زندگی، مهربانی را تمرین کنند و آن را بر صفحه زندگی جاری سازند.

حسین صابری منش و نرگس دلیلی پس از سال‌ها خدمت پدران خود در عرصه بهداشت و همکاری در داروخانه با یکدیگر آشنا می‌شوند و بر ادامه مسیر خود به عنوان شریک زندگی پیمان می‌بندند و بر انجام مراسم ازدواج در تعطیلات متبرک نیمه شعبان به توافق می رسند.

حسین که پس از فارغ التحصیل شدن، در کارگاه و تعاونی پوشاک مادر مشغول به کار شده و حال برای خدمت به کشور، لباس مقدس سربازی را به تن کرده است با موافقت همسر خود که خود دانش آموخته دانشگاهی است، پس از شیوع بیماری کرونا در برگزاری مراسم ازدواج با مشکلی بزرگی مواجه می‌شوند، با شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم ازدواج به رغم همه پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، میسر نیست.

پس از آن عید سعید فطر تاریخ جدید برگزاری مراسم ازدواج تعیین می‌شود به امید اینکه بیماری کرونا از جامعه رخت بسته و این زوج جوان شیرین‌ترین روز زندگی را همراه با دوستان و خانواده خود جشن گیرند.

اما این پایان راه و یک تلخی ماندگار نیست و مشکلات کرونا و شیوع آن ادامه می‌یابد تا این زوج جوان بر عهدی توافق کردند تا که یک درس بزرگ از مهربانی برای دیگر جوانان شهری باشد که مزین به شهر یک هزار شهید و سنگربان مقاوم کرخه و دز در هشت سال دفاع مقدس است و تلخی نخست یک شیرینی ماندگار تبدیل می‌شود.

حسین و همسرش تصمیم می‌گیرند با موافقت خانواده‌ها مراسم ازدواج را لغو کنند و بخشی از هزینه‌های برگزاری مراسم ازدواج را به خرید بسته‌های غذایی برای اقشار محروم و کسانی که از بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، اختصاص دهند.

حال و با همت این زوج جوان اندیمشکی ۶۰ بسته حمایتی شامل مرغ، برنج، روغن، رب گوجه، ماکارانی، سویا تهیه شده و در اختیار شهروندان محروم و آسیب‌پذیر قرار گرفته است تا شهری که در هشت سال دفاع مقدس با ششم مهر و چهارم آذر در تقویم و تاریخ ایران درخشیده بود، امروز با همت جوانان خود بار دیگر نام خود را در عرصه ایستادگی و مردانگی جلوه‌گر کند.

حسین  با تأکید بر همکاری و مساعدت خانواده‌ها در انجام این تصمیم خیر و ماندگار، کرونا را فرصت تقویت حس مهربانی در جامعه دانست و اظهار کرد: برای کمک به شهروندان و کسانی که از این بیماری دچار آسیب شده‌اند، همه وظیفه شرعی و اخلاقی دارند.

نرگس نیز ازدواج و آئین‌های آن را شیرین‌ترین رویداد زندگی هر فرد دانست و گفت: از انجام این تصمیم پشیمان نیستم و شیرینی این تصمیم بر زندگی ما جاری و ماندگار شده است و امیدواریم این تصمیم توانسته باشد حس نوع دوستی و کمک به هم نوع را در جامعه ترویج و اندکی از مشکلات انتقال بیماری کرونا را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس هرچیزی جای خودش رو داره.برای عروس و داماد مراسم ازدواج و جشن از خاطره انگیز ترین هاست.مگر کشور فقیره که باید پول مراسمشون رو به فقرا بدن.اصلا چراباید فقیر باشه در کشوری بااین حجم درآمد ومنابع نفت و. گاز ومعدن.