شیرینی عید فطر به کام کرونا

رحیم هزاریان کارشناس ارشد رسانه

خورنا – پیش بینی ها درست از آب درآمد و تنها با گذشت شش روز از عید فطر، آثارش نمایان شد، حمله سنگین کرونا به افرادی که بجای پیروی از توصیه های مسئولین و پروتکل های بهداشتی، دل به دریا زدند و راهی بازارها شدند تا بلکه بتوانند به تنهایی کرونا را شکست دهند ولی واقعیت جور دیگری رقم خورد….

کرونا تنها شش روز زمان لازم داشت تا نتیجه جدی گرفته نشدن از سوی مردم را نشان دهد و در تاریخ ۹خرداد ۹۹ با شناسایی ۷۴۰ نفر در یک شبانه روز، رکوردی کم نظیر از خود برجای گذاشت.

رکوردی که البته با راه اندازی ۴ مرکز جدید نمونه گیری کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت تقویت نظام غربالگری و بیمار یابی فعال، ممکن است در روزهای آینده جابجا شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین توییت خود، شناسایی بالای موارد جدید ابتلا به کرونا را به مثابه کاشت بیماری در خیابان ها دانست که زحمت برداشت آن بر دوش کادر بهداشت و درمان استان افتاده است و از عدم توجه به توصیه های بهداشتی گلایه کرده و از مردم خواسته تا هشدارها را جدی بگیرند.

گلایه ای که البته به حق است، آنها ماه هاست که شبانه روز درگیر مبارزه با این بیماری هستند و گواه این مدعا، ابتلای قریب به ۴۰۰ نفر از بهترین نیروهای بهداشتی و درمانی استان به کرونا، در حین انجام وظیفه بوده است.

امسال شیرینی عید فطر به کام کرونا شیرین شد و تنها در ۱۰ روز گذشته، دفتر زندگی ۱۵۰ نفر از هم استانی هایمان بسته شد. سرنوشت غمباری که میشد با کمی صبر و حوصله از سوی مردم و البته کمی تدبیر از سوی سازمان هایی که وظایفی داشتند و انجام ندادند، به شکل دیگری رقم بخورد و بجای برگزاری مراسم عزا برای عزیزانمان، سرود پیروزی بر کرونا رو در کنار یکدیگر بِسراییم .

کرونا را جدی بگیرید. جدی تر از گذشته!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *