پتروشیمی در‌حال جبران عقب افتادگی های توسعه شهرستان است/پروژه ها باید بر اساس مطالعات علمی تعریف شود

نماینده منتخب مردم بندرماهشهر در‌مجلس شورای اسلامی: پتروشیمی تلاش دارد تا عقب افتادگی ها را جبران کند و نباید به اتکای پتروشیمی، برنامه ریزی استان از مسئولیت خود در قبال شهرستان شانه خالی کند.
به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در چهارمین جلسه کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر از تلاش‌های صنعت پتروشیمی در جهت محرومیت‌زدایی قدردانی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های منطقه موضوع محرومیت زدایی برای همه امری مسجل است و امروز دیگر با رویکردهایی که مشاهده می کنیم نیاز به تبیین مجدد ضرورت آن نیست.
حبیب آقاجری با اشاره به تصمیمات ارائه شده در کارگروه توسعه متوازن افزود: حقوق قانونی که ناشی از فعالیت شرکت های پتروشیمی به دولت پرداخت می شود جدایی از کمک های دیگر است و آن حقوق قانونی در کنار کمک‌های دیگر پتروشیمی می‌بایست برای توسعه شهرستان استفاده شوند و سهم و وظیفه دولت در رابطه با شهرستان نباید فراموش شود.
وی خاطر نشان کرد: ادارات کل استان در قبال تمامی شهرستانها وظایفی دارند و بندرماهشهر هم یکی از شهرستان های استان است. پتروشیمی هم تلاش دارد تا عقب افتادگی ها را جبران کند و نباید به اتکای پتروشیمی برنامه ریزی استان از مسئولیت خود در قبال شهرستان شانه خالی کند.
آقاجری تاکید کرد: در خصوص انتخاب و اولویت بندی پروژه ها در کارگروه توسعه متوازن دقت کامل صورت گیرد تا اعتبارات مستقیماً بر محرومیت ها متمرکز شوند. به عنوان مثال زهکشی اراضی کشاورزی، آموزش های کوتاه مدت دوره های مهارتی که توان نیروهای بومی را برای جذب در شرکت های پتروشیمی را افزایش می دهد، ساخت جاده های روستایی و اجرای طرح های درمانی از دست کارهای خوب در این زمینه است اما پروژه ها باید بر اساس مطالعات علمی به منظور توسعه متوازن و پایدار تعریف گردد و پروژه های بیشتری در این خصوص قابلیت تعریف و اجرا دارد که ان شاءالله در اولویت های کمک های پتروشیمی برای سال ۹۹ قرار می گیرد.
وی یادآور شد: امروز کار کردن برای مردم بهترین سربازی برای کشور است؛ مردم مشکل معیشتی دارند؛ لذا باید در این زمینه تلاش کنیم.
حبیب آقاجری، در‌پایان ضمن برشمردن اولویتهای خود، تشریح کرد: استخدام با اولویت نیروهای منطقه از اولویت های بنده است، در کنار آن شرکت ها در زمینه توسعه صنایع پایین دست خود نیز همت کنند تا در راستای اشتغال زایی جدید هم موثر باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *