اظهارات مسئول اجرائیات شهرداری در خصوص خودسوزی معلم مسجدسلیمانی

به گزارش خبرگزاری خورنا مسجدسلیمان // سعید علیجانی مسئول اجراییات شهرداری مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما مبنی بر خودسوزی شخص متخلف در این شهرستان اظهار داشت:

وظیفه ی اصلی پرسنل اجرائیات شهرداری ها در سراسر کشور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و رفع سدمعبر در سطح شهر میباشد.

متاسفانه در شهر ما بدلیل فقر اقتصادی شبانه روز مردم در حال ساخت و ساز غیر مجاز هستند و پرسنل واحد اجرائیات نیز در دو شیفت (روز و شب) با کمترین امکانات در حال انجام وظیفه می باشند.
اگر قرار بر این باشد که هر شهروند شبانه اقدام به ساخت و ساز نماید و اجرائیات شهرداری جلوی وی را نگیرد، مردم اقدام به ساخت و ساز خیابان های اصلی، پارک ها، معابر و… می نماید.
خوشبختانه در زمان مسئولیت اینجانب از نود درصد ساخت و ساز های غیرمجاز جلوگیری شده و ساخت و ساز های عمده که به صورت مجتمع‌های چند واحده مشاهده می کنید در زمان قبل از مسئولیت بنده اتفاق افتاده است که نیمه کاره باقی مانده اند.
به طور کلی پرسنل اجرائیات طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها اجازه دارند در ۲۴ ساعت شبانه روز اقدام به جلوگیری از تمامی ساخت و ساز های غیر مجاز و رفع سد معبر نمایند و حتی تخریب ساخت و ساز های که در حال انجام است و نیازی به حکم و یا دستور قضایی ندارند را انجام دهند.
در مورد حکم ماده ۱۰۰ یا همان رای ماده ۱۰۰، جهت اطلاع همشهریان عزیز، رای ماده ۱۰۰ مربوط به ساخت و ساز هایی می‌شود که قبلا انجام شده و چون دارای سقف بوده اعیان حساب می‌شود.

بعد از اینکه کارشناسی‌های لازم انجام شد و بعد از طی مراحل اداری هیئت سه نفره که شامل نماینده قضایی، نماینده فرمانداری و عضوی از شورای شهر است رای ماده ۱۰۰ صادر شده که هیچ ربطی به ساخت و ساز های در حال انجام ندارد.

در مورد حادثه رخ داده برای شهروند عزیزمان ابتدا آرزوی سلامتی برای این عزیز را داریم که انشالله هرچه سریعتر به کانون خانواده برگردد، چند روز قبل از حادثه گزارش از ساخت و ساز غیرمجاز آقای ج.الف در منطقه هشت بنگله دادند که پرسنل ما طبق وظیفه به محل مراجعه نمودند و وی هیچ گونه مدرکی ارائه ننمودند و ساخت و ساز ایشان طبق نظریه کارشناس ما صددرصد غیرمجاز بوده و در طرح جاده (خیابان) بود.

اخطار کتبی و شفاهی لازم داده شد و ایشان با توجه به اینکه شناژ بسته بودند به پرسنل ما قول داده بودند که ساخت و ساز خود را ادامه ندهند تا مجوز بگیرند.
شب حادثه پرسنل شبکار ما طبق وظیفه مشغول بازدید از منطقه هشت بنگله بودند و چون ساخت و ساز این فرد در مسیر خیابان اصلی بوده متوجه ساخت و ساز ایشان شدند و برای جلوگیری از ساخت او اقدام نمودند که متاسفانه همانطور که در فیلم به اشتراک گذاشته در فضای مجازی مشاهده نمودید تهدید به آتش سوزی نمود و عجولانه تصمیم گرفت و اقدام به آتش زدن خود نمود و حتی مقداری مواد اتش زا (نفت) به پرسنل اجراییات پاشید و یکی از همکاران ما هم دچار آتش‌سوزی شد که خوشبختانه جلوگیری شد.
اما جهت اطلاع عزیزان با اینکه واحد اجرائیات برای جلوگیری از ساخت و ساز های غیرمجاز طبق ماده ۵۵ نیازی به حکم قضایی ندارد چون مردم در بیشتر مواقع با نیروهای ما برخورد می کنند ما حکم (دستور قضایی) کلی از دادستان محترم داریم که در هر زمان و هر مکانی از تمامی ساخت و ساز های غیرمجاز جلوگیری و حتی تخریب نماییم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سهیل نصیری ولی آیا برای همه سختگیری میکنید...با همکاراران خودتان چی؟دره اشکفت خانه جناب ....وزمین کنارش را چجوری ساخته اند و با کدام مجوز...سد معبر که واقعا طنز گفته اید علنا تمام جاده و محل عابرین پیاده را دکه ها و گاریها ی سبزی فروش و میوه فروش گرفته اند کسی هم به عین خیالش نیست...هر صدمتر یک وانت سر هر فلکه وسط شهر چند ماشین و دستفروش بساط دارند و جاده را گرفته اند هرروز و هرساعت هم شما از جلوی آنها رد میشوید گاهی میوه هم میگیرید حالا پولی فرض کنیم چرا جلو آنها گرفته نمیشود ..درسته که ماهیانه میپردازند به شهرداری ؟این جرم نیست حتی اگه شهردار و شورای شهرهم در جریان باشند