بندرماهشهر روی خط کرونا/ لزوم کنترل مبادی ورودی و خروجی

در روزهای اخیر شاهد افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا رامشیر بوده ایم، که این موضوع از عدم رعایت قرنطینه خانگی و بی‌مسئولیتی برخی افراد نشأت گرفته است.

بالا رفتن تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا علاوه بر اینکه سبب ایجاد رعب و وحشت در این شهر شده، استرس آغاز موج دوم این ویروس مرگبار را در شهر‌های هم‌جوار آن هم‌چون بندرماهشهر ایجاد کرده است.

ارتباط تنگاتنگ شهروندان رامشیری با شهرهای هم‌جوار و عدم کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی زمینه گسترش مجدد این ویروس را محیا کرده است، و با توجه به موقعیت استراتژیک و لژستیکی بندرماهشهر عدم کنترل به موقع این موضوع عواقب سنگینی برای استان و کشور در پی خواهد داشت.

سه شهرستان همجوار رامشیر در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در صورتی که موج دوم این ویروس از این شهرستان به شهرستان‌های بندرماهشهر، امیدیه و رامهرمز رخنه کند شاهد روند کنترل ناپذیری خواهیم بود.

تعلل تصمیم گیری و اقدام‌ به موقع در مقابله با ویروس کرونا موجب شیوع گسترده این ویروس در کشور شد و در صورتی که فرمانداران این سه شهرستان به سرعت وارد عمل نشوند و تردد‌ها را محدود نکنند قطعاً شاهد تکرار این موضوع خواهیم بود.