در سال ۹۸ به همت کارشناسان دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) انجام شد؛

ارائه خدمات دریایی ایمن به بیش از ۷۰۰ فروند کشتی حامل کالای خطرناک در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

۷۲۱ فروند کشتی حامل کالای خطرناک طی دوازده ماه سال ۹۸ در شرایط کاملا ایمن و بدون خطر در مجتمع بندری امام خمینی(ره) راهنمایی، پهلودهی و جداسازی شدند.

خورنا| هدایت اله ترحم : به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بیست و چهارم فروردین ماه عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به اینکه از مجموع یک هزار و ۵۶۴ فروند کشتی های ورودی، ۲۵۲ فروند حامل فرآورده های نفتی و مایعات خوراکی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) بودند، بیان داشت: ۲۶۶ فروند انواع کشتی حامل میعانات گازی، موادشیمیایی و پتروشیمی به تأسیسات همجوار و تعداد ۲۰۳ فروند تانکر به اسکله های بندرصادراتی ماهشهر نیز تردد داشتند.

دریس در ادامه افزود: راهنمایی، کنترل، پهلو دهی و جداسازی این تعداد کشتی توسط راهنمایان مجرب و نیروهای عملیات دریایی در بخش کنترل ترافیک دریایی(VTS) و خدمات یدکشی صورت گرفته که در مجموع برای بیش از ۵ هزار فروند کشتی با صرف بیش از ۱۸ هزار ساعت عملیات دریایی انجام شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این حجم از عملیات بدون هر گونه اختلال عملیاتی از قبیل سانحه و یا رخداد دریایی صورت گرفته که با توجه به نوع کشتی ها و ماهیت محموله های خطرناک و همچنین تنوع ملیت کشتی های تردد کننده نکته ای بسیار حائز اهمیت است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین افزود: بیش از ۴۰ درصد کشتی های ورودی به این مجتمع بزرگ بندری نیز از نوع کشتی های تانکر،گازی و شیمیایی بوده اند.

دریس در تشریح علل این موفقیت ها ابراز داشت: وجود برنامه ریزی عملیاتی، بهره گیری از توان تجهیزاتی و نیروی انسانی مجرب، پایش و کنترل ترافیک دریایی نقش به سزایی در تردد بدون حادثه و ایمنی کشتی های تانکر و جابجایی حجم بسیار بالای کالاهای نفتی و خطرناک از آبراه استراتژیک خورموسی دارد.

یادآور می شود مجتنع بزرگ بندری امام خمینی(ره) با وسعتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از ۴۰پست اسکله سالانه پذیرای بیش از هزار فروند انواع کشتی در ابعاد مختلف و حامل کالای متعدد از جمله کالاهای اساسی و محموله های خطرناک است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *