تجلیل از ۷۰ هیئت مذهبی فعال در آبادان

خورنا : رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان عصر امروز در مراسم تجلیل از هیئت‌های مذهبی فعال در آبادان که در سالن همین سازمان برگزار شد اظهار داشت: اتحاد و اتفاق نظر در میان هیئت‌های مذهبی راه‌گشای بسیاری از مشکلات و اجرای بهینه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خواهد بود.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، سیدموسی مدنی با اشاره به اینکه نقش هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم ملی و دینی انکارناپذیر است افزود: دشمن از هر وسیله‌ای برای نابودی نسل جوان کشور ما استفاده می‌کند که مسئولان فرهنگی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
وی هیئت‌های مذهبی را یکی از نهادهای موثر در حفظ و حراست از جوانان دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی باید بستر را برای حضور نسل جوان فراهم کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان هیئت‌های مذهبی به لحاظ گستردگی مخاطب و استقبالی که مردم از آنها می‌کنند در مبارزه با جنگ نرم نقش بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: برای این موضوع با برنامه‌ای بلند مدت داشته باشیم.
وی بی‌برنامه بودن هیئت‌های مذهبی را معضل بزرگ دانست و گفت: نهادی که برنامه نداشته باشد کار تاثیرگذاری نمی‌تواند انجام دهد و موفق نمی‌شود.
مدنی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی باید زمینه حضور و مشارکت نسل جوان و نوجوان را فراهم کنند و به این قشر فرصت حضور بدهند.
وی با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمنان به نظام اسلامی و هدف قرار دادن نسل جوان کشورمان عنوان کرد: امروز جذب جوانان به هیئت‌های مذهبی و برگزاری مراسم و سخنرانی‌های مذهبی به شیوه درست، برای بیمه کردن جوانان در برابر موج بلند تهاجمات فرهنگی بسیار موثر است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان با اشاره به کارکردهای مؤثر هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای بسیار مؤثر هیئت‌های مذهبى، الگوسازى، مبتنی بر دین‌باوری و رعایت هنجارها، ارزش‌ها و اخلاقیات است.
وی با بیان اینکه تعاملات هیئت‌های مذهبى، پر کردن اوقات فراغت افراد به طور منسجم و نهادینه از دیگر کارکردهای هیئت‌های مذهبی است خاطرنشان کرد: افراد و اعضایی که فصول اشتراک دیگر اجتماعى، قومى، فکری و… دارند، غیر از ایام خاص مذهبی و تبلیغی و مناسبت‌های اسلامی چون ماه‌های محرم، صفر، فاطمیه و رمضان، در دیگر ایام سال به صورت گروه‌های کوچکتر گرد هم جمع شده و نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف دینى، چون قرائت قرآن، ادعیه، زیارتنامه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشى، اخلاق، احکام و علوم دینی و برنامه‌های فرهنگى و دینی اهتمام می‌کنند.
به گفته مدنی پر کردن اوقات فراغت جوانان از این طریق می‌تواند سرنوشت‌ساز آینده متعالی آنها باشد.
در پایان این مراسم از روسای هیئت‌های مذهبی فعال و برتر در زمینه‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *