پیگیری شبانه روزی موارد مثبت و مشکوک کووید ۱۹ توسط تیم واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان آبادان

خورنا به نقل ازروابط عمومی علوم پزشکی آبادان-سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از پیگیری شبانه روزی و فعال در منزل همه موارد مثبت و مشکوک کووید ۱۹ توسط تیم واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد.

 

دکتر نجمه سید آقامیری اعلام کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت بیماری کووید ۱۹ به سایر افراد خانواده و افراد در ارتباط با آنها، مرکز بهداشت آبادان از ابتدای شیوع بیماری اقدام به تشکیل ۵تیم واکنش سریع متشکل از کارشناسان پیشگیری از بیماری‌ها و بهداشت محیط نمود.

 

وی افزود: این تیم‌ها به محض اعلام موارد بستری و در هر ساعت از شبانه‌روز به صورت فعال با حضور در منزل آنها اقدام به پیگیری اطرافیان بیمار و نیز آموزش در رابطه با راه‌های پیشگیری و درمان بیماران می‌نمایند. که تا لحظه گزارش، ۴۹ فرد کووید ۱۹ مثبت و۱۷۶ نفر از اطرافیان آنها مورد بررسی و مراقبت در منزل قرار گرفته‌اند.

 

در پایان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان با علام اینکه بیش از ۱۳۰۰ نفر از اطرافیان افراد بستری که جواب آنها منفی بوده نیز برای رعایت جوانب احتیاط و پیشگیری از بیماری آموزش در منزل دریافت نموده‌اند، از همه همشهریان آبادانی خواست ضمن ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir با عدم حضور در اجتماعات و عدم خروج غیر ضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری یاری نمایند.