موسوی:حضور نخبگان اجتماعی در راه مبارزه با کرونا قطعا موثر است

خورنا به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان_ معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست هم اندیشی با مدیران سازمان‌های مردم نهاد که شامگاه گذشته در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، حضور نخبگان اجتماعی در راه مبارزه با بیماری کرونا را موثر دانست.

سیدزین العابدین موسوی درخصوص روزهای پایان سال ۹۸ گفت: اسفندماه همیشه برای آبادان شلوغ بوده است. وجود جاذبه های گردشگری و مراکز خرید بسیاری از مردم خوب ایران را بر آن داشته است که این شهر را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب کنند.ما هم همیشه پذیرای این عزیزان بوده ایم و برای آنها برنامه ریزی می کردیم.خب در بحث مبارزه با کرونا تصمیمات ملی زیادی گرفته شد، اما باید برای آبادان تصمیمات محلی و منطقه ای بر اساس ویژگیهایی شهرنشینی این منطقه گرفته می شد.اقداماتی که ما برای اولین بار درشهر انجام دادیم باز خوردهای مثبت و منفی زیادی داشت. خیلی‌ها ما را متهم به اجرای تصمیم‌های مقطعی، انفجاری و احساسی کردند. ولی ما عقب نشینی نکردیم.

فرماندار آبادان در ادامه ضمن تشکر از مردم آبان عنوان کرد: در این راه اقدام  مردم و کسبه ی محترم آبادان که در کنار ما ماندند و کسب خود را تعطیل کردند واقعا تحسین برانگیز بود. آنها بازار و تفریح خود را از دست دادند. بسیاری از آنها در کنار ما مدیریت بحران انجام دادند.واقعا از مردم شریف آبادان تشکر می‌کنم. نخبگان اجتماعی شهر نیز در این مدت مشاوره های بسیار خوبی به ما دادند. قدردان حضور موثر این عزیزان نیز هستم.در این مدت تقریبا ۴۰ سالی که در آبادان هستم، سیزده بدری در آبادان به این صورت ندیده بودم. همه ی مردم فهیم در منازلشان نشستند، بدون آنکه اعتراضی کنند. این از سطح بالای نجابت آنها نشأت می‌گیرد.

 

وی افزود: ما قرنطینه را با تمام سختی‌هایش انتخاب کردیم. این در حالی بود که در بسیاری از شهرها زیر بار این امر نمی رفتند. هدف ما در ابتدا قرنطینه صدرصد بود، کنترل ورودی و خروجی شهر را در دست گرفتیم.برای این کار خیلی حرف شنیدیم. بسیاری تلاش کردند طرح را شکست خورده جلوه دهند، در حالی که هدف ما سلامتی خود آنها و خانوده هایشان بود.اینکار در روزهای بعد اثر خود را نشان داد و ما توانستیم اوضاع را در دست بگیریم. اگر گاها آمار ارتا می یابد مربوط به قبل از شروع قرنطینه است البته افرادی که به مناسبت آبادانی بودن تهران را به مقصد آبادان با هواپیما ترک کردند چون مبتلا بودند آمار ما را بالا برده یا می برند در نظر است به آنها اعلام شود یا سریعا آبادان را ترک کنند یا بصورت خاص برای مدت ۱۴ روز در خانه ای که حضور دارند قرنطینه مطلق میشوند در قصدمان این است که قرنطینه را تا یک هفته ی دیگر نیز ادامه دهیم تا ببینیم آیا می توانیم نتیجه ی بهتری عاید شهر کنیم؟

وی در خصوص پیشنهادتشکیل کار گروه پسا کرونا عنوان کرد که :  ایده ی خوبی است و می تواند در خصوص جبران صدمات ناشی از کرونا پس از گذر از کرونا موثر باشد. همچنین می توان در خصوص وضعیت معیشتی شهروندان نیز تصمیات لازم را اتخاذ کرد.

ایشان درپایان از تمام آنهایی که خودجوش و بی منت بسیاری از نقاط شهر را ضدعفونی کردندو از دفتر امام جمعه ی محترم، بسیج ، عتبات عالیات، فعالین اجتماعی و تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی که شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند، قدردانی نمود.