برگزاری سومین جلسه قرارگاه کنترل ویروس با محوریت پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا ویروس در شهرستان امیدیه

اسداله ترحم / خورنا – به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه، با حضور سید مهران رفیعی فرماندار ، مهدی آبدیده مدیر شبکه بهداشت ودرمان، کاظمی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت، دکتر خدری رئیس بهداشت ودرمان نفت و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان در محل دفتر فرماندار برگزار شد.
سید مهران رفیعی فرماندار شهرستان، ضمن تشکر از اقدامات پیشگیرانه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همچنین شبکه بهداشت و درمان شهرستان در رابطه با ویروس کورونا آمادگی این شهرستان در مقابله با این بیماری در همه زمینه ها و استفاده از ظرفیتها و امکانات موجود در این شهرستان بیاناتی را ارائه نمود .
فرماندار با اشاره به احتمال شیوع بیشتر در هفته های آتی، بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بر لزوم تشدید اقدامات و تمهید امکانات و کنترل بیشتر از سوی اعضای قرارگاه و شورای اداری و تامین تاکید کرد.

در ادامه مهدی آبدیده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: در تمامی اقدامات و عملکردها با همکاری اهل رسانه و خبرگزاری های رسمی در مرحله اول باید از بار روانی مردم برای همکاری بهتر در جهت رعایت بهداشت فردی و عمومی کاست و در ثانی مردم را متقاعد نمود که رعایت بهداشت فردی بهترین و مهمترین راه پیشگیری از ویروس کورونا است .
آبدیده با تاکید بر اینکه شست و شوی مرتب دست ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، دوری از افراد دارای علائمی شبیه آنفلوآنزا، و خودداری از تماس محافظت نشده از جمله رعایت موازین بهداشتی است که مردم باید به این موارد توجه جدی داشته باشند و انتظار می رود مدیران دستگاهها حساسیت ویژه ای برای انتقال آموزشهای این جلسه به همکاران زیر مجموعه و خانواده و مردم داشته باشند.
آبدیده جلوگیری از عدم اجتماع افراد در مکانهایی با تجمع بالا مانند مکانهای آموزشی، فرهنگی، تالارها، سینما، بازارهای شلوغ وپرتردد، استخر سالن های ورزشی و غیره را مهمترین اصل در پیشگیری خواند و افزود: آموزش و اطلاع رسانی از سوی دستگاهها بویژه ادارات مربوطه با محوریت شبکه بهداشت و درمان که مرکز تخصصی قرارگاه کنترل کرونا ویروس و مدیریت این بحران به شمار می رود، همچنین وحدت رویه در این کار سبب عدم چندگانگی در تصمیم گیری ها و اجرای مصوبات خواهد شد.
در پایان شرکت کنندگان نظرات و راهکارهایی در جلسه پیشنهاد دادند که مور بحث و تبادل نظر قرارگاه قرار گرفت و سپس در قالب مصوبات این جلسه نگاشته شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *