نماینده ی خرمشهر در گفتگوی خبری: نمره ی من به مجلس دو از بیست است

 

عباس مدحجی : عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی بعدظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارات جالبی داشت.

سامری درباره ی اتمام حکم مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: مجلس قبل از انتخابت تعطیل شد و ما درگیر صلاحیتهای انتخابات و کارهای عقب افتاده بودیم و فرصتی برای پیگیری اتمام حکم اسمعیل زمانی نداشتیم. پیگیری پرونده ی قضایی برخی از مدیران آن سازمان داشتند و قضیه ی اتمام زمان حکم زمانی بعلت مشکل ویروس کرونا عقب افتاد. این نکته را هم عرض کنم که ویروس کرونا قبل از انتخابات وارد کشور شده بود و انتشار خبرش ممکن بود مشارکت مردم در انتخابات را کمتر کند. فراموش نکنیم که آبادان هم سه نماینده داردکه میتوانند پیگیر حکم زمانی باشند اما پیشبینی میکنم دولت فعلا برای عوض کردن “زمانی” مثل استاندار خوزستان قاطعیت ندارد و مجلس هم تا میانه ی فروردین تعطیل است. البته آقای زمانی بازنشسته ست و در شهرداری خرمشهر هم چندین نیروی بازنشسته داریم که حراست استانداری در جریان است.

نماینده ی خرمشهر درباره ی عملکرد دولت در خرمشهر برای مقابله با کرونا گفت: خوزستان از نظر بهداشتی ضعیف است ، بخصوص شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان ، هویزه و سوسنگرد بعلت جنگ دارای بیماری های ناشناخته هستند. مدیران اجرایی در ستاد مقابله با کرونا هماهنگی ندارند . ما پیگیر بستن مبادی ورودی هستیم اما بستن مبادی ورودی آبادان غیر قانونی ست و به فرماندار آبادان هم ابلاغ شده است. اگر وضعیت خرمشهر سفید بود، دستور به تعطیلی اماکن داده نمیشد. وضعیت بهداشتی خرمشهر خوب نیست. من اگر نماینده میماندم قطعا این شرایط فرامانداری و برخی افراد آن را تغییر میدادم و قبلا هم با حضور فرماندار موافق نبودم، متاسفانه استاندار دلیلی داشت که مورد تایید من نبود. امیدوارم نماینده ی جدید نسبت به این قضیه دقت کند.

“نمره ی من به شورای شهر و مجلس شورای اسلامی از بیست، به ترتیب حداکثر چهار و دو است” : این اظهار نظر سامری درباره ی وضعیت شورای شهر و مجلس بود و درباره ی علت رد صلاحیتش گفت: به تصمیم شورای نگهبان احترام میگزارم و خود را سرباز ولایت میدانم. رد صلاحیت بنده سیاسی بود و عده ای هم قبل از آن طلب مال میکردند (مثلا برای کاروان مشهد) ومن نمیتوانستم تهیه کنم و من را وارد حواشی کردند. یکی از موارد پرونده ی رد صلاحیت من ، اشاره به دستگیری عوامل بعثی در منزلم بود که مشخص شد تهمت بوده است. یا از موارد مشکلات مالی که مطرح شده بود، سند باشگاه کارون اروند به مبلغ ۲ میلیارد تومان بود که گفته بودند از استاندار گرفته ام و خرج انتخابات کردم و استاندار گفت هیچ پولی ب سامری ندادم. یا مورد اختصاص سهمیه ی تریلی به دوستانم را مطرح کرده بودند که ثابت شد اصلا هیچ سهمیه ای در کار نبوده است. گفتند شما از کاروان راهیان نور بدتان می آید و من نامه های پیگیری های اعتبار پنج میلیاردی برای اردوگاه شهید باکری رانشان دادم.تصاویر حضورم در نماز جمعه را هم ارائه دادم. من اگر بگویم چطور جانباز شدم، ایران را در ردیف کشورهای تروریست قرار خواهند داد. من عضو خانواده شهید و جانباز و اسیر هستم ولی در کمال ناباوری بند عدم التزام به ولایت فقیه را در پرونده برایم نوشته بودند.

سامری درباره ی مشغولیتش بعد از مجلس گفت: در خرمشهر بازنشسته خواهم شد و شاید فعالیت فرهنگی داشته باشم. اگر بدانم کارم برای خدمت به مردم خرمشهر ، ابادان ، شادگان ، هویزه و سوسنگرد باشد شاید در دولت بعد هم وارد کار دولتی بشوم. پیشنهادهایی هم تا این لحظه داشتم که جواب ندادم.

سامری درباره ی موضوعات دیگر به سوالات خبرنگاران هم پاسخ داد و گفت تا اخرین روز مجلس دهم پای کار خواهد بود.