آبادانی ها برای خرید برنج صف کشیدند

خورنا: صف‌های طولانی خرید برنج در آبادان صف‌های روزهای کمبود مرغ را این بار از نوع برنجی زنده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، حدود ۱۴ روزی است که برنج به کالایی کمیاب و تقریباً نایاب در بازار آبادان و خرمشهر تبدیل شده است.

کالایی که جزو نیازهای اساسی بوده و نبود آن بر سر سفره‌‌های ایرانی به هیچ وجه قابل تصور هم نیست.

اما همین کالای اساسی به دلایل مختلف و البته بعضاً نامعلوم به کیمیایی برای خریداران تبدیل و هرجایی که نام برنج باشد، صف‌های طولانی متقاضیان برای خرید آن هم وجود دارد.

پس از کمبودهای روزهای گذشته برنج در آبادان و خرمشهر، در یکی دو روز گذشته چندین تن از این کالا به این دو شهر وارد شده و در حال توزیع در سطح این دو شهرستان است اما با این وجود چیزی که این روزها در مغازه‌ها و به ویژه عاملان توزیع برنج دیده می‌شود، صف‌های طولانی مردم است.

می‌ترسیم برنج نایاب شود

یکی از افرادی که بنا به گفته خودش از ساعت ۶ صبح در صف خرید است، می‌گوید: با توجه به اینکه چند روزی برنج نایاب شده بود از ترس اتمام برنج‌های توزیعی مجبوریم در صف بایستیم و برنج مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

علی حمیداوی ادامه داد: متاسفانه نمی‌دانیم چرا هرزگاهی شاهد نایاب شدن یک کالای اساسی شده که مردم را به زحمت می‌اندازد.

برای اربعین حسینی برنج خریداری می‌کنیم

یکی دیگر از افرادی که در صف خرید قرار دارد در این خصوص اظهار کرد: من برای اربعین حسینی نذر دارم و برای تهیه برنج مورد نیاز خود برای مراسم اربعین مجبورم در این صف طولانی قرار گیرم.

وی ادامه داد: یک روز مرغ نایاب می‌شود و یک روز کالای دیگر و حالا نوبت برنج است تا مردم را برای تهیه به صف‌های طولانی و انتظار چند ساعته بکشاند.

برنج به وفور در حال توزیع است/ مردم عجله نکنند

نایب رئیس مجمع امور صنفی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: هم‌اکنون کار توزیع برنج در سطح شهرستان در حال انجام است و چندین تن برنج وارد شده و در بازار شهر توزیع می‌شود.

احمد زندی تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه برنج در سطح بازار به وفور وجود دارد، شاهد صف‌های طولانی مردم برای خرید هستیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از شهروندان به تصور ادامه روند کمبود برنج در بازار بیش از مصرف حتی سالانه خود برنج می‌خرند.

نایب رئیس مجمع امور صنفی آبادان خاطرنشان‌کرد: این در حالی است که برنج به میزان مورد نیاز و حتی بیشتر خریداری و در حال توزیع است.

زندی ادامه داد: متاسفانه بعضاً مشاهد می‌شود برخی افراد پس از خرید ۳۰ یا ۴۰ کیلو برنج دوباره در انتهای صف قرار می‌گیرند تا باز هم برنج خریداری کنند و این مسئله منجر به ایجاد صف‌های طولانی می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسئله موجب شده است تا شرایطی ایجاد شود که داستان مرغ این بار برای برنج تکرار شود.

نایب رئیس مجمع امور صنفی آبادان اضافه کرد: این صف‌های طولانی امری مقطعی است و تا چند روز آینده با افزایش برنج در سطح بازار شاهد برچیده شدن این صف‌ها خواهیم بود.

زندی گفت: علاوه بر عاملان اصلی توزیع برنج در نقاط مختلف شهر امروز ۴۰ عامل فرعی را نیز به توزیع‌کنندگان برنج اضافه کردیم تا مشکلات شهروندان مرتفع شود.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم تنها به میزان مایحتاج خود برنج خریداری کنند و مطمئن باشند هیچ کمبودی در بازار وجود نخواهد داشت.

نایب رئیس مجمع امور صنفی آبادان در خصوص قیمت فروش و افزایش قیمت برنج نیز گفت: برنج‌های توزیعی در بین عاملان سطح بازار با قیمت  ۲۵ هزار تومان برای هر کیسه ۱۰ کیلویی در حال فروش است و هیچ افزایش قیمتی را نداشته است.

به گزارش خبرگزای فارس، اختلاف به وجود آمده بین بازرگانانی که برنج را با ارز مرجع وارد و کسانی که این کالا را با ارز آزاد وارد کردند، منجر به عدم ارائه مجوز فروش برنج شده و این مسئله به  کمیاب شدن این کالای اساسی دامن زد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *