معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز:

بیشتر پزشکان متخصص از استان خوزستان فرار می‌کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از کل پزشکان متخصصی که به خوزستان می‌آیند تنها ۲۰ درصد از آنها باقی می‌ماند و بیشتر آنها تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله بدی آب و هوا، فقدان زیر ساختهای لازم و نیز برخورد‌های نامناسبی که با آنها می‌شود از استان فرار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز مهران ورناصری در نشست خبری امروز یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸ گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی در حوزه مراکز زیر نظر دانشگاه جندی شاپور اهواز در بازه زمانی ۹۶، ۹۷ و شش ماهه اول سالجاری به میزان ۱/۹ درصد افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: متاسفانه ما در استان خوزستان با یک سونامی از بیماری‌های کلیوی مواجه هستیم بطوریکه از هر ۱۰ خوزستانی بالای ۶۵ سال به طور نرمال چهار نفر مشکل کلیوی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های دیالیز استان در سالجاری به وضعیت استاندارد رسیده است اظهار کرد: تعداد تخت‌های دیالیز استان در سال ۹۶ در حدود ۲۴۰ تخت بوده است که این رقم سال گذشته به ۲۶۲ و شش ماهه اول سالجاری نیز به تعداد استاندارد ۲۸۴ تخت رسیده است.

ورناصری ضمن اشاره به بیش از ۱۲ میلیون دلار درآمد استان خوزستان طی سالجاری در زمینه گردشگری سلامت گفت: در سال ۹۶ در حدود دو هزار و ۲۷۳ گردشگر سلامت به صورت رسمی وارد استان خوزستان شده است که این تعداد در سال ۹۷ به سه هزار و ۱۶۶ نفر و در ۱۰ ماهه نخست سالجاری نیز به چهار هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ظرفیت استان خوزستان را از لحاظ گردشگری سلامت بسیار بالا دانست و یادآور شد: البته فقدان زیر ساخت‌های مناسب شهری اصلی‌ترین نقطه ضعف استان خوزستان از لحاظ جذب گردشگران سلامت است.

وی در پایان با بیان اینکه استان خوزستان در سالجاری بالاترین آمار جذب پزشک متخصص را داشته است اظهار کرد: از کل پزشکان متخصصی که به خوزستان می‌آیند تنها ۲۰ درصد از آنها باقی می‌مانند و بیشتر آنها تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله بدی آب و هوا، فقدان زیر ساختهای لازم و نیز برخورد‌های نامناسبی که با آنها می‌شود از استان فرار می‌کنند.