آیا ضرغامی برگ برنده بهبهان در سطح ملی است

انتشار یادداشت های انتخاباتی از سوی خورنا به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

?کمتر از ۱ ماه دیگر تا انتخابات مجلس دوره یازدهم زمان باقیست و تقریبا تمامی شهرهای استان کم و بیش اما نه به نحوی رضایت بخش و در خور این فضای سرنوشت ساز ،میروند تا با ایجاد ستادهای تایید شدگان استانی خویش ارایش انتخاباتی به خود گرفته و در نهایت با انتخاب موکلین، وکلای خود را راهی بهارستان نمایند.
?در این بین اگرچه بروز برخی حوادث ناشی از سوء مدیریت در بدنه دولت خصوصا بحث بنزین و نحوه افزایش ناگهانی قیمت آن مانند تیری بر پیکر زخم خورده آحاد مختلف خصوصا قشر آسیب پذیر جامعه که طی سالهای اخیر افزونتر نیز گشته اند، وارد شد و فضای یاس حاصل از مشقات چند سال اخیر را مانند آتشی شعله ور ساخت و به دنبال آن و در روزهای بعد و اتفاقات ناشی از سقوط هواپیمای اوکراین و جان باختن تعداد فراوانی از هموطنان عزیزمان موجبات ناراحتی مجدد مردم را فراهم آورد و خاطر ملت را تلخ نمود و میرفت تا با هدایت دشمنان قسم خورده و شرکای منطقه ای از تکدر خاطر ملت شریف ایران فاجعه‌ای رقم بزند، اما به برکت خون مطهر یکی دیگر از بندگان صالح پروردگار، خدای بزرگ وحدت دلهای این ملت شریف و نجیب را همانند معجزه‌ای رقم زد.

?آری با شهادت سردار فاتح سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکای خونخوار و تروریست پرور و علیرغم تمامی محاسبات شیطانیش مردم عزیز و بزرگ ایران، یک بار دیگر عرق و علاقه خود را به همه ی انان که در راه وطن گام بر میدارند و خصوصا فرزند رشید و جان بر کف خود اثبات نمود و با وحدتی بی مثال دیگر بار حول پرچم مقدس ایران، ضمن اتحاد و همدلی و گرامیداشت این شهید عزیز پیامی مهم را به تمام خارج نشینانی که سرسپرده دشمنان ملت و عظمت ایران هستند و در این مدت با همراهی دولت منحوس امریکا باعث فشار به مردم عزیزمان شده اند منتقل کرد تا با نا امیدی فراوان بار دیگر نظاره گر عظمت ایران اسلامی و روح همدلی و تعلق خاطر ملت شریف ایران به قدرت ایمان و اتکاء به توان خود باشد و بدانند که ملت سر بلند ایران خود راه حل مشکلات را در داخل بهتر میداند.
?در این میان اما مصادف شدن بررسی اولیه صلاحیت نامزدهای انتخابات با حوادث اخیر جای تامل بسیار دارد. نتایج این بررسی ها از سوی هیئت محترم نظارت استان خوزستان نشانگر آن بود که تقریبا افراد موثر و صاحب پایگاه رای را که قریب به اتفاق بسیاری از آنان از یک جناح خاص بودند، از حضور اولیه در صحنه انتخابات محروم نمود. اگرچه حسب اوامر رهبری انقلاب و توصیه‌های موکد ریاست محترم قوه قضائیه بر تمرکز و اعمال حساسیت ویژه جهت برخورد با فساد گسترده که بلای خانمانسوز این روز های نظام است، امری پسندیده و بگونه‌ای عامل موثر در رد صلاحیت برخی شده است، اما در این بین بودند چهره هایی که به پاکدستی، صداقت و مردمداری شهره هستند.
? البته امید آن میرود در بررسی مجدد امکان بازگشت این عده که حتما میتواند شور و هیجان قابل وصفی در صحنه انتخابات ایجاد کند و یقینا برای کشور و مردم مفید باشند، فراهم شود.

✳ یکی از چهره هایی که در این گذاره نتوانست تایید صلاحیت را از هییت نظارت استان کسب کند، محمودرضا ضرغامی کاندید لیست امید در دور قبل از حوزه بهبهان و آغاجاری بود.
?کسانی که ضرغامی را میشناسند چه انان که او را نقد میکنند و با او مخالفت میورزند و چه انان که او را دوست دارند همگی بر یک نقطه مشترک، اتفاق نظر دارند! ضرغامی انسانی پاک دست، سلیم النفس و مردم دار است.
اگرچه هوادارن ضرغامی نقاط قوت وی را بسیار و بیش از این میدانند.
تخصص و تجربه موفق او در حوزه بودجه و برنامه ریزی و مدیریت کارآمد عملگرا و سخت کوش را از دیگر نقاط قوت او میدانند.
⭕اینکه چرا بهبهان و ضرغامی تا امروز به یک نقطه اشتراک جهت حصول موفقیت وی و حضورش در قامت نماینده بهبهان نرسیده‌اند تا ضرغامی فرصت بروز و فعال سازی این پتانسیل های مشخص اما غیر فعال را به دست آورد و فرصت استفاده از توانمندی های خود را در ردای نمایندگی مردم بهبهان کسب نکرده است، برای بسیاری از تحلیلگران استانی و کشوری جای سوال های فراوان دارد!
?بسیاری از کسانی که او را از نزدیک میشناسند بر این نکته کلیدی و مهم به ضرس قاطع تاکید دارند، ضرغامی قطعا میتواند برگ برنده بهبهان در حوزه استانی و ملی باشد!
?بسیاری از دوستان و حتی افرادی که کم و بیش با روحیات و نوع نگاه ضرغامی آشنا هستند این مسائل را به یقین می‌دانند و همگی بر این باورند که بهبهان از دیر باز به واسطه داشتن پتانسیل های فراوان اقتصادی، طبیعی، انسانی، یک جغرافیای کاملا استراتژیک است که سالهاست از مدار توسعه بازمانده و از ریل پیشرفت خارج گشته که تنها با یک برنامه ریزی مدون و بواسطه تعامل گسترده در سطح کلان میتوان آنرا به ریل پیشرفت برگرداند.
آنچه مسلم است چانه زنی های ملی و تعاملات سطح کلان است که شهرستان بهبهان را میتواند به جایگاه واقعی خود بازگرداند و این مهم محقق نخواهد شد مگر با حضور یک شخص متخصص و با تجربه در حوزه بودجه و برنامه ریزی.
?نماینده آینده بهبهان میبایست فردی معتدل و دارای سطح تعاملات گسترده در حوزه ملی باشد به نحوی که ارتباطات او با بستری پیش از بر تن کردن ردای نمایندگی مهیا شده باشد و نمایندگی تنها یک اهرم فشار و قدرتی مضاعف برای کسب امتیازات باشد و نه صرفا یک فرصت برای شناخت و تجربه!
آنالیز و آناتومی پیکر در حال احتضار امروز بهبهان از نگاه تحلیلگران موید آنست، بهبهان دیگر فرصت ازمون و خطا و کسب تجربه را ندارد و قطعا در صورت بروز مجدد چنین گذاره ای بنا به هرگونه خطای محاسباتی و تصمیمی در حوزه انتخابات، این پیکر نیمه جان و نحیف زیر بار آنچه از قبل بر دوشش مانده مدفون خواهد گشت، لذا تحلیلگران و موافقان او معتقدند با عنایت به توانمندیهای ضرغامی و روحیات مثبت و نگاه سازنده اش و ارتباط خوب با نیروهای نخبه و موثر در سطح ملی، او بهترین گزینه ای است که توانایی ایجاد یک اجماع مطلوب و سازنده از نیروهای توانمند بهبهانی در سراسر کشور حول محور توسعه بهبهان در یک فضای همدلی و هم افزایی را داراست و این دیدگاه مطلوب میتواند نقطه عطفی در تاریخ انتخابات بهبهان باشد.
?ضرغامی البته خود در مقاطع مختلف بارها اذعان نموده بهبهان مهد فرهیختگان و نخبگان در همه زمینه هاست و نماینده بهبهان باید در قد و قامت نام پر افتخار ان و همچنین باید در سپهر عمل، سیاست و سیاستگذاران که بخش اعظم تجلی آن در مجلس است مانند اختری تابناک بدرخشد و موجبات سر بلندی نام پرآوازه بهبهان را تحقق بخشد. ضرغانی معتقدست بهبهان به نیروهای دلسوز و عملگرا با اقداماتی عاجل و عملی در حوزه های مدیریتی و توسعه زیرساخت بدون توجه به سیاست بازی های مرسوم و سیاسی نگری در عرصه های مدیریتی و نخبه گرایی نیازمند است.
? موافقان و همراهان او یکی از قویترین برنامه های وی را مدیریت علمی و عمل مبتنی بر تلاش پشتکار و واقع نگری تا حصول نتیجه نهایی و دستیابی مطمئن به اهداف تعیین و تبیین شده مبتنی بر استراتژی های کارشناسی میدانند که خود نیازمند تعاملات نتیجه بخش در سطح ملی است و در این راستا او شدیدا معتقد است با همدلی و شایسته سالاری از تمامی نیروهای سیاسی و علمی جهت کمک به پیشرفت بهبهان کمک بگیرد و هیچ محدودیتی در راه کمک به بهبهان ندارد.
✳باید منتظر ماند و دید ایا ضرغامی میتواند تایید صلاحیت خود را از هئیت نظارت مرکزی دریافت کند و ایا بهبهان این بار و پس از ۳ تجربه ناموفق در سطح ملی میتواند با پشت سر گذاشتن حاشیه های پر رنگتر از متن، محمودرضا ضرغامی رل به عنوان برگ برنده خود برای مجلس آینده، رونمایی کند و یا اینکه باز هم باید شاهد استفاده از مکانیسم ازمون و خطا و یا اتفاقات غیر‌قابل پیشبینی آن هم در این شرایط حساس کشور و حوزه بهبهان با آن همه عقب افتادگی باشیم!
?آنچه مسلم است این اخرین شانس برای بهبهان خواهد بود و قطعا آخرین مرحله از حضور ضرغامی در این حوزه پر آوازه!

 

امضا محفوظ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کسری با سلام ممنون از یادداشت زیباتون دکتر ضرغامی باید از سال ۸۶ نماینده بهبهان میشد اما .....حیف شد....بهبهان با ضرغامی آباد و تغییر خواهد کرد ردای نمایندگی در بهبهان فقط برازنده محمود رضا ضرغامی است ولاغیر