“جنگ” و فراتر از “جهانی دوم”

 

✍? علی مطور -تیتر صفحه اول سایت های خبری را اگر در هفته ای که گذشت، خوانده باشید، درست همان تصویری را در ذهن ها ممکن است ساخته باشد که میشه گفت اکثر مردم از شرق تا غرب زمین را غرق نگرانی کرده و حتی برخی از کارشناسان استراتژیک سیاسی حرف از “جنگ جهانی سوم” زدند.

حدود ۷۵ سال از جنگ جهانی دوم گذشته اما اثرات مخرب آن تاکنون ریشه در اقتصاد بیشتر کشورها و حاصل آن جز فوت، فقر، فساد ساختاری و فوران سلطنت جهانی و برنامه new world order یا هر اسمی دیگر مانند “استکبار جهانی” که شنیده باشید چیزی دیگر نداشته.
بیشتر حوادث قرن حاضر، گرفته از تیراندازی در مدارس کشور مدعی خواستار صلح تا پای مذاکرات به اصلاح صلح آمیز برجام و جلسات جنتلمن های تروریستگر برای ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، تخصیص بودجه کلان جهت ساخت فیلم ها و سریال های تبلیغاتی علیه هر قطبی که منافع ولایت تروریستی آمریکا را به خطر بندازد، جنگ نرم و … را بخاهم بعنوان اشاره در این رابطه ذکر کنم، تاریخ دیگر به خوبی یاد دارد که آمریکا هرجا ورود کرده است نتیجه اش جز ویرانی چیزی نبوده است.

سال ۲۰۲۰، جنگ جهانی سوم یا هرچه تحلیلگران از ان سخن گفته اند، در این چند هفته نخست سال ۲۰۲۰ دقیقا کمتر از جنگ جهانی نبوده است.
به عنوان مثال، اگر از حوادث اخیر، تهدیدات و پیامدهای سیاسی اقدام آمریکا در ترور و پاسخ قاطع سپاه پاسداران را از بین خبرگذاری های جهان پررنگ کنیم، آتش سوزی گسترده استرالیا، ویروس کرونای چین، حادثه ناگوار سقوط PS752 و… همگی شروع ناخوشایندی را برای ۲۰۲۰ صفحه زدند.