مجوز راه اندازی مجتمع نوآوری و شکوفایی در دزفول اخذ شد

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور از اخذ مجوز راه اندازی مجتمع نوآوری و شکوفایی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مجوز از معاونت علمی ریاست جمهوری اخذ شده است.

محمدرضا عصاری با بیان اینکه چنین مجوزی پیش از این در خوزستان اخذ نشده بود، افزود: این مجتمع بستر بسیار مناسبی برای کارآفرینی، فعالیت و رشد شرکت‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال فراهم کردن زیرساخت‌های این مجتمع در دزفول هستیم، گفت: این مجوز بعد از حضور معاون علمی ریاست جمهوری در استان خوزستان و انجام مکاتبه‌های لازم اخذ شد.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: مجتمع نوآوری و شکوفایی شبیه به پارک علم و فناوری است حال آنکه پارک‌ها زیرنظر وزارت علوم فعالیت می‌کنند ولی مجتمع های نوآوری و شکوفایی زیرنظر معاونت علمی ریاست جمهوری هستند.

وی با اشاره به اخذ مجوز کانون دانش و صنعت مربوط به صنعت قند و شکر گفت: ۵۰ درصد شکر تولیدی کشور از مزارع نیشکر خوزستان تولید می‌شود که بخشی نیز در حوزه چغندرقند است.

عصاری رویکرد دانشگاه صنعتی جندی شاپور را پژوهش‌های کاربردی دانست و افزود: ۲ سال از فعالیت مرکز پژوهشی جندی‌شاپور می‌گذرد و فعالیت پژوهشکده آب و انرژی نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به محدود بودن قراردادهای دانشگاه صنعتی جندی شاپور با سازمان‌های بیرونی اظهارداشت: میزان قراردادهای دانشگاه تا قبل از سال ۱۳۹۳ نزدیک به ۵۰۰ میلیون ریال بود که اکنون با جهش قابل قبولی به ۱۷ میلیارد ریال رسیده که نشان از اعتماد حوزه بیرونی و توانمندی دانشگاه است.

انتهای پیام/