فرماندار اهواز:

انتخابات اهواز سالم و بدون مهندسی شدن برگزار می‌شود

فرماندار اهواز خاطر‌نشان کرد: انتخابات اهواز به صورت کاملا شفاف و سالم برگزار می‌شود و به هیچ عنوان مهندسی شده نخواهد شد زیرا قانونمداری و امانت داری از اصول اصلی اجرای انتخابات در شهرستان اهواز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در نشست خبری پیرامون یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که عصر امروز شنبه نهم آذرماه ۹۸ در سالن جلسات فرمانداری اهواز برگزار شد جمال عالمی نیسی گفت: با توجه به اهمیت انتخابات در پیش رو‌ از مدتها قبل فرمانداری اهواز به دنبال ایجاد بستری مناسب برای برگزاری یک انتخابات سالم و‌ بدون هیچگونه تمایلاتی با همکاری هیئت نظارت استان و‌ شهرستانها بوده است.

فرماندار اهواز بیان کرد: دو روز پیش مانوری تحت عنوان ثبت‌نام و اجرایی انتخابات در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد و طی این مانور وضعیت سامانه از لحاظ ثبت‌نام الکترونیکی متقاضیان و اعلام نتایج انتخابات چک شد.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در اهواز از فردا یکشنبه ۱۰ آذر ۹۸ در رأس ساعت هشت صبح همزمان با استان و سراسر کشور در فرمانداری اهواز آغاز و رأس ساعت شش عصر ۱۶ آذر ماه به پایان می‌رسد.

عالمی نیسی خاطر نشان کرد: برای سهولت در امر ثبت‌نام داوطلبان تلاش شده است مکان مناسبی با ۱۵ کاربر در فرمانداری اهواز ایجاد شود و علاوه بر آن برای استقرار خبرنگاران و راحتی آنها در پوشش اخبار مربوط به انتخابات نیز اتاق مناسبی در مجموعه فرمانداری اهواز فراهم شده است.

فرماندار گفت: در این دوره از انتخابات مجلس، اهواز به عنوان حوزه اصلی و سه شهرستان کارون، باوی و حمیدیه به عنوان حوزه های فرعی در نظر گرفته شده است و جهت تامین امنیت در این حوزه‌ها هیچ جای نگرانی نیست و هماهنگی‌های لازم در این زمینه با شورای تامین استان شده است.

وی از اعلام تعداد و شعب اخذ رأی حوزه اهواز و‌ نیز محل استقرار آنها پس از تشکیل هیات‌های اجرایی خبر داد و یادآور شد: در دوره پیشین انتخابات مجلس، شهرستان اهواز با ۴۷۶ شعبه اخذ رای، دارای یک ششم شعب اخذ رای کل استان خوزستان بود که از این تعداد ۴۰۲ شعبه ثابت و ۷۴ شعبه سیار، ۴۰۴ شعبه شهری و ۷۲ شعبه روستایی بود.

عالمی نیسی اظهار کرد: اگر چه وزارت کشور برای برگزاری انتخابات کاملا الکترونیکی از قبل آمادگی خود را اعلام کرده بود ولی امسال اخذ رأی به صورت دستی انجام می‌شود.

فرماندار اهواز افزود: البته در صورت موافقت ستاد مرکزی انتخابات کشور و شورای نگهبان، شهرستان اهواز آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را دارد.

فرماندار اهواز با بیان اینکه امسال قسمتی از فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه تکرار رأی و سایر تخلفات احتمالی در امر انتخابات
علاوه بر ثبت‌نام داوطلبان، سایر استعلامات و تشخیص هویت رأی دهندگان نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی انتخابات الکترونیکی را تضمین کننده برگزاری انتخابات سالم دانست و خاطر نشان کرد: اکنون صندوق رای الکترونیکی با بالاترین سیستم های ایمنی در وزارت کشور طراحی و‌ تست شده است و‌ در صورت توافق بین مسئولین هیات‌های نظارت و ستاد مرکزی انتخابات استفاده از این صندوقها اجرایی خواهد شد.

عالمی نیسی گفت: داوطلبین محترم ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند چون سامانه ثبت‌نام محدودیت زمانی دارد و در صورت پایان زمان مقرر به طور خودکار قطع می‌شود.

فرماندار ادامه داد: همچنین داوطلبان برای ثبت نام باید به تنهایی وارد فرمانداری شوند و هیچ کس به بهانه همراهی با داوطلبان، حق ورود به فرمانداری را نخواهد داشت.

وی از وجود اراده قوی بر انجام انتخابات سالم در اهواز خبر داد و خاطر نشان کرد: مطمئن باشید انتخابات اهواز به صورت کاملا شفاف و سالم برگزار می‌شود و به هیچ عنوان مهندسی شده نخواهد شد زیرا قانونمداری و امانت داری از اصول اصلی اجرای انتخابات در شهرستان اهواز خواهد بود.

عالمی‌نیسی خاطر نشان کرد: هیئت نظارت بر انتخابات از فردا با آغاز ثبت‌نام ها نظارت خود را به صورت مستقیم آغاز خواهد کرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی با متخلفین در هر مقام و منسبی برخورد قانونی می‌کند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه در زمینه رعایت نظافت شهری به کاندیداهای مجلس تذکرات لازم به موقع داده خواهد شد اظهار کرد: جهت تامین محل خاص برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس مذاکرات اولیه‌ای را با شهرداری اهواز را انجام داده‌ایم تا از ایجاد هرگونه بی‌نظمی‌ در زمان تبلیغات انتخاباتی جلوگیری شود.

وی بیان داشت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که فضاهای ایجاد تخلف ایجاد نشود و به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین شائبه ای در عملکرد ما وجود نداشته باشد که در این راستا علاوه بر شفاف سازی و سالم سازی فضاهای انتخاباتی، ساز و کاری را فراهم کرده‌ایم که کاندیداها در فرمانداری حضور پیدا کرده و بر روند انتخابات به صورت مستقیم نظارت کنند.

عالمی نیسی ادامه داد: همچنین برای برگزاری هرچه بهتر یک انتخابات سالم سعی کردیم که ابتدا در بدنه فرمانداری بازنگری کرده و از افراد مورد اعتماد استفاده کنیم و در هیات‌های اجرایی نیز سعی کردیم از افراد مورد اطمینان و وثوق استفاده کنیم کما اینکه مدیران مناطق را هم سعی کرده‌ایم که از انسانهای مومن و متعهد و قابل اطمینان انتخاب کنیم.

فرماندار اهواز در پایان تصریح کرد: در هر کدام از شعب اخذ رأی برای نظارت بر روند انتخابات نه تنها یک نفر از فرمانداری بلکه ناظرینی از هیات نظارت و هیات بازرسی نیز حضور خواهند داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *