برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان هندیجان

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی به ریاست بهنام خضعلی معاون فرماندار و با حضور داود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و برخی دیگر از روسای ادارات شهرستان هندیجان برگزار شد.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان در این جلسه بررسی مصوبات پیشین از جمله ساماندهی تاسیسات آبرسانی روستایی، جایگاه پسماند، ارائه انشعاب آب به دکه های ورودی شهر، هرس درختان کنوکارپوس به صورت اصولی و ساماندهی بوفه های مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

رئیسی در ادامه جلسه با توجه به روز جهانی دیابت (۲۳ آبان) و روز جهانی ایدز (۱۰ آذر) توضیحاتی در مورد این دو بیماری و شرایط آنها در منطقه و شهرستان ارائه کرد. رسیدگی به وضعیت نامناسب بهداشتی کشتارگاه هندیجان از دیگر موارد قرار گرفته در دستور کار جلسه بود که مصوب شد شهرداری نسبت به برطرف کردن نواقص بهداشتی موجود اقدام فوری اجام دهد و گزارش آن را در جلسه آینده شورای سلامت ارائه کند.

رئیسی در ادامه عنوان کرد: امیدوارم حضور من در این جایگاه، باعث ارتقاء سطح بهداشت و سلامت در شهرستان شود، این امر بدون همکاری و حمایت همه ادرات و همدلی مردم شریف هندیجان محقق نخواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با ارائه آمار دقیقی از بیماری دیابت در شهرستان تصریح کرد: بیشتر از هزار و دویست نفر بیمار دیابتی شناسایی شده که بیش از ۸۰ درصد آنان تحت مراقبت و پیگیری مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت و بهورزان خانه های بهداشت قرار دارند. با این وجود تعداد زیادی از افراد جامعه نیز هستند که از بیماری خود اطلاع ندارند و باید با مراجعه و انجام آزمایش از وضعیت خود آگاه شوند.

در پایان بهنام خضعلی معاون فرماندار ضمن تبریک به مدیریت جدید شبکه بهداشت و درمان هندیجان و قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر احسان صفایی مدیر قبلی بیان داشت: با توجه به حضور یک ساله دکتر رئیسی به عنوان پزشک متخصص داخلی در بیمارستان شهداء هندیجان، از نزدیک، مسائل و مشکلات این شهرستان را لمس کرده اند. این میتواند در کنار برنامه ریزی و همکاری ادارات حاضر در شورای سلامت و حمایت های دانشگاه علوم پزشکی اهواز، عواملی برای برداشتن قدم های محکم در بهبود سلامت و بهداشت شهرستان باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *