زنگ کتاب خوانی با شعار “حال خوش خواندن” در هفتکل نواخته شد

به گزارش خبرگزاری خورنا ، همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی و به منظور اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در این هفته، زنگ کتاب خوانی با شعار “حال خوش خواندن” توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هفتکل در مدرسه حضرت زینب (س) نواخته شد.
?افشین یوسفی ، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان در ابتدای مراسم ضمن عرض خیرمقدم خدمت حاضرین در مراسم، کتاب و کتابخوانی را یکی از ارکان اساسی جامعه دانست.
?یوسفی همچنین فراهم آوردن زمینه مطالعه مفید برای دانش آموزان را در گرو همکاری و تعامل ادارات آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی دانست وافزود: تنها مطالعه است که با دگرگون کردن حالات افراد زمینه انبساط خاطر افراد را فراهم می آورد.
در ادامه نادر مرادی فر ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی هفتکل اظهار داشت: بهترین راهکار برای توسعه فرهنگی جامعه ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم و بویژه دانش آموزان است.
?مرادی فر با بیان اینکه والدین و آموزش و پرورش نقش کلیدی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان دارند افزود: نهادینه کردن امر مطالعه در جامعه و بویژه در میان دانش آموزان به معنای تلاش برای علاقمند کردن آنها به مطالعه است و باید مطمئن باشیم با روی آورن دانش آموزان به مطالعه اثرات قابل ملاحضه ای را خواهیم دید.
?وی داشتن مطالعه را در موفقیت یک جامعه پویا بسیار موثر دانست و افزود: مطالعه و کسب علم و علاقه دانش آموزان به مسائل کتابخوانی رمز موفقیت جامعه ای درس خوان در آینده است.
?گفتنی است در این مراسم ایستگاه نقاشی توسط مدرسه دخترانه حضرت زینب (س) دایر گردید که در در پایان این مراسم به برترین آثار و همچنین دانش آموزان فعال در عرصه کتابخوانی این مدرسه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تعدادی کتاب اهدا شد.