سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتکل از برگزاری جشنواره شعر آئین های سنتی اقوام در هفتکل خبر داد

به گزارش خبرگزاری خورنا، احمدرضا زنگنه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتکل با اعلام این خبر گفت: جشنواره شعر آئین های سنتی اقوام در هفتکل،به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هفتکل و با همکاری انجمن شعر و شهرداری هفتکل در راستای تعالی فرهنگ و هنر و بازتاب نگاه خلاقانه و موشکافانه تر شدن هنرمندان عرصه شعر و ادبیات و همچنین در جهت ایجاد فضای شاد و انگیزه امید به زندگی در دل مردم، در سایه همدلی فرهنگ و هنر در تقویت وحدت بین اقوام و اتحاد ملی در اسفندماه سال جاری در شهرستان هفتکل برگزار میشود.

زنگنه افزود: با توجه به حضور اقوام مختلفی همچون لر، ترک، عرب و…. در این شهرستان که به صورت مسالمت آمیز در کنار همدیگر و با آرامش زندگی میکنند، این جشنواره تحت عنوان آیین های سنتی و ایلی اقوام هفتکل برگزار می گردد.

زنگنه با اشاره به اهداف جشنواره گفت: انسجام وحدت بیشتر دربین اقوام ( ترک _ بختیاری _ عرب و کرد ) ، شناسایی و معرفی آثار ادبی شاعران اقوام مختلف، ایجاد هماهنگی برای گسترش و توسعه فرهنگ بومی و آشنایی شهرنشینان نسل جوان با زندگی و آیین های عشایری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه های جنبی این جشنواره نیز شامل: نصب سه سیاه چادر عشایری با نماد های زندگی عشایری هر قوم _ موسیقی محلی _ طبخ غذاهای محلی _ صنایع دستی می باشد.