مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اجلاس روسای مناطق و نواحی استان اعلام کرد:

پوشش ۱۰۰ درصدی دوره پیش دبستانی به عنوان یک اولویت توسط مدیران مناطق دنبال شود/ بسط عدالت آموزشی مهمترین کلید واژه سند تحول بنیادین است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ضروری است پوشش ۱۰۰ درصدی دوره پیش دبستانی به عنوان یک اولویت توسط مدیران مناطق دنبال شود. گسترش عدالت آموزشی و تربیتی مهمترین مبنای سند تحول بنیادین است.

به گزارش خورنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۲ آبان ماه ۹۸ در جمع روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: مدیران مدارس مجریان قانون اساسی آموزش و پرورش هستند. انتخاب کیفی مدیران مدارس می بایست بر اساس دستورالعمل های سند تحول بنیادین صورت گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به شاخص های کیفی آموزش و پرورش در اولویت برنامه های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: کار گروه استانی و وزارتی ارتقای شاخص های کیفی آموزش و پرورش استان تشکیل شده است و این دو کار گروه برنامه های گسترده ای برای بهبود وضعیت آموزشی استان در دستور کار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: یکی از اصول کیفیت بخشی به روند آموزش توجه به گروه های آموزشی در سطح مناطق و نواحی است که این امر تنها با برگزاری کیفی جلسات گروه های آموزشی محقق می شود.

مودت اضافه کرد: تقویت مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز و رونق بخشی به این مجامع در سطح مناطق و نواحی به عنوان یکی از ملاک های ارزیابی مدیران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل همچون سال گذشته می بایست به صورت جدی دنبال شود. همچنین با توجه به دوزبانه  و محروم بودن استان، نیاز و توجه به دوره ی پیش دبستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا توجه به توانمند سازی دانش آموزان ساکن در مناطق محروم و همچنین دوزبانه و ایجاد فرصت های آموزشی متنوع و با کیفیت ضروری است و باید همه ی همکاران در هر سطحی نسبت به توسعه ی کمی و کیفی دوره ی پیش دبستانی اهتمام ویژه داشته باشند وپوشش ۱۰۰ درصدی دوره پیش دبستانی به عنوان یک اولویت توسط مدیران مناطق دنبال شود.

 

مودت همچنین با تاکید بر لزوم توجه به نظم و انضباط اداری و مالی، افزود: فرآیند ارزیابی و نظارت می بایست به صورت کیفی دنبال شود. ضروری است این روند از طریق افزایش بازدیدهای دوره ای به صورت جدی و ویژه دنبال شود.

وی در پایان یادآور شد: گسترش عدالت آموزشی در بین مدارس استان مهمترین کلید واژه سند تحول بنیادین است. اجرای کامل مفاد سند تحول بنیادین ضامن برقراری عدالت آموزشی در سراسر استان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *