همکار های نفت و گاز اروندان و جهاد دانشگاهی خوزستان توسعه می یابد

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از آمادگی این شرکت برای توسعه همکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی خوزستان خبرداد و گفت: از پژوهشگران مجموعه جهاد دانشگاهی دعوت می‌شود بازدیدی از واحدهای نفت و گاز داشته باشند تا بتوانند برای رفع نیازها، بهتر برنامه‌ریزی کنند.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، جهانگیر پورهنگ در بازدید از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی خوزستان و خط تولید انبوه مته‌های حفاری، با تاکید بر اهمیت اتکا به تولید داخلی، به‌ویژه در صنعت نفت، گفت: برای رفع نیازهای کشور در بخش‌های مختلف و همچنین قرار گرفتن در جایگاه واقعی در سطح بین‌المللی، لازم است به تولید ملی متکی باشیم و در این زمینه مجموعه‌هایی مانند جهاد دانشگاهی، فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی، افزود: این مجموعه با توجه به وسعت فعالیت‌ها و ظرفیت خوبی که در حوزه نیروی انسانی متخصص و شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار دارد، می‌تواند نقش مهمی در زمینه توسعه صنعت نفت و گاز کشور و همچنین تحقق خودکفایی ایفا کند.

پورهنگ تصریح کرد: افرادی که دارای تجربه و تخصص در صنعت هستند، باید در کنار مجموعه‌های علمی مانند جهاد دانشگاهی قرار بگیرند و این همکاری و هم‌افزایی، بدون تردید نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، سرعت پاسخ به مسائل و مشکلات و حل آنها در بخش عملیاتی نفت و گاز و تداوم تولید، از جمله مولفه‌های بسیار کلیدی در این حوزه به شمار می‌رود و اگر جهاد دانشگاهی و بخش‌های زیرمجموعه این نهاد علمی بتوانند در بازه زمانی کوتاه نیازهای صنعت نفت و گاز را برآورده کنند، فرصت‌های همکاری مشترکی را می‌توان میان این دو مجموعه تعریف کرد.

بر اساس این گزارش، سیدعلیرضا علوی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فنی و مهندسی، تاکید کرد: در فنی و مهندسی و در مجموعه پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان، پس از ۱۰ سال کار علمی، دانش فنی تولید مته‌های حفاری تدوین شد و سال گذشته خط تولید انبوه آن به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: در حوزه آموزش نیز افزون بر مراکز آموزش عالی، در بخش آموزش‌های کوتاه‌مدت و همچنین آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دولت و سازمان‌ها و صنایع نیز فعالیت‌های خوبی در جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز افزون بر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) فعالیت‌های خوبی را در استان به انجام رسانده است.

علوی در پایان با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی خوزستان، از آمادگی این سازمان برای توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی با شرکت نفت و گاز اروندان خبر داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *