جلوگیری از سوزندان ۱/۴ میلیون بشکه نفت خام در نفت و گاز اروندان

خورنا|باقر گل فر:بهره‌مندی از دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) در سال‌های اخیر، سبب جلوگیری از سوزاندن معادل ۱.۴ میلیون بشکه نفت خام در مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون شده است.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا مفیدی در ویژه‌ برنامه تلویزیونی دهه ولایت شبکه استانی خوزستان، این اقدام را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در مسیر صیانت از تولید، عمل به مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست برشمرد.

وی ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان در قبال مردم را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار صنعت نفت اعلام کرد و گفت: همه تلاش‌ها در جهت جلب رضایت مجاوران تاسیسات و صیانت از دارایی‌های مردم در این صنعت جهت‌دهی شده است، زیرا حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در بخش وسیعی از مناطق مسکونی شهری و روستایی استان به ویژه اهواز قرار دارد و این موضوع، اهمیت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را دوچندان می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با بیان اینکه بومی‌سازی نوک مشعل‌های جدید در کشور نیز سبب بهسوزی گازهای همراه شده است، به طرح جامع آماک اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، ۹۰ درصد گازهای ارسالی به مشعل جمع‌آوری شد و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز در قالب تفاهم‌نامه جدید شرکت با پتروشیمی‌ها، با صرف حدود یک میلیارد دلار تا سه سال آینده جمع‌آوری خواهد شد.

مفیدی به دیگر فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی از جمله تخصیص ۶ میلیارد تومان به طرح آبرسانی روستایی، ساخت و بهسازی ۲۱ واحد شامل مدرسه، مسجد و حسینیه روستایی و آبرسانی روزانه به روستاهای بخش غیزانیه با تانکر اشاره کرد و افزود: این شرکت نسبت به خرید کالای ایرانی به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان نیز اقدام کرده که ۹۲ درصد آن از محل تولیدات استان خوزستان تامین شده است.

مفیدی به طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هم اشاره کرد و گفت: چهار بسته از این طرح در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اجرایی می‌شود و ۴ درصد از اعتبار این طرح‌ها در پروژه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی هزینه خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *