با تدریس پدر تشریفات ایران:

سمینار «آداب تشریفات و تأثیر آن در گردشگری» در اهواز برپا می‎شود

مؤسسه فرهنگی ـ هنری "رویش نهال اندیشه نیک" با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سمیناری را با موضوع آداب تشریفات و تأثیر آن در گردشگری با سخنرانی و تدریس علی‎محمد بیدارمغز پدر تشریفات ایران برگزار می‎کند.

به گزارش خبرگزاری خورنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، نوید پژوهش برگزار کننده این سمینار و مدیر مؤسسه فرهنگی هنری “رویش نهال اندیشه نیک” در ابتدا با بیان این‎که این مؤسسه با دارا بودن مجوز رسمی از اداره‎کل ارشاد اسلامی خوزستان، اجرای فعالیت‎های فرهنگی و هنری از جمله سمینارها، همایش‎ها، جُنگ‎های شادی و جشنواره‎های فرهنگی و هنری را برعهده دارد افزود: همایش‎هایی که این مؤسسه برگزار می‎کند درباره موضوعات مختلفی همچون مهارت‎های زندگی، موفقیت، فروش، کسب و کار و… هستند.

او در ادامه عنوان کرد: باتوجه به تحقیقات صورت‎گرفته از سوی تیم مؤسسه ما و نیازسنجی‎هایی که در استان خوزستان انجام دادیم، دریافتیم که برگزاری سمیناری استانی با موضوعیت آداب تشریفات و تأثیرات آن در گردشگری، به فرهنگ‎سازی استان کمک می‎کند که از همین رو تصمیم گرفتیم تا با دعوت از استادی برجسته، سمیناری در این خصوص برگزار کنیم.

مدیر مؤسسه رویش نهال اندیشه نیک ادامه داد: در همین راستا، با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و اخذ مجوز از این اداره‎کل مقدمات برگزاری این سمینار را فرآهم آوردیم.

وی گفت: در ادامه با تحقیقات به عمل آمده، فردی بهتر و کامل‎تر از دکتر علی‎محمد بیدارمغز (پدر تشریفات ایران) را برای تدریس این سمینار نیافتیم؛ چراکه او جزو چهره‎های ماندگار در حوزه گردشگری است و سال‎ها رئیس تشریفات نمایندگی دائم کشور در سازمان ملل متحد بود.

پزوهش با بیان این‎که سمینار آموزشی “آداب تشریفات و تأثیرات آن در گردشگری” سه‎شنبه ۱۵ مردادماه ۹۸ در سالن همایش هتل نیشکر اهواز برپا خواهد شد تصریح کرد: این سمینار در دو سانس برگزار خواهد شد که سانس اول از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳ ویژه مدیران، روابط عمومی‎ها و پذیرش خواهد بود و در آن سرفصل‎هایی چون ارتباط مؤثر، ۱۰ مهارت عالی ارتباطی، مهارت در ارتباطات غیرکلامی، درست دیدن و درست گوش دادن، آداب تماس و مکالمه تلفنی، نحوه معرفی و پاسخگویی، بهترین عکس‎العمل به ارباب رجوع مضطرب و عصبانی، نحوه پاسخ‎گویی به سؤالات مراجعین و راهنمایی آن‎ها، چگونگی احوال‎پرسی و دست دادن، نحوه تذکر به دیگران بدون ناراحتی، انواع ارتباطات میان‎فردی و زبان بدن تدریس می‎شود.

او با اشاره به سانس دوم این سمینار نیز اظهار کرد: این سانس ویژه کارکنان پذیراییِ رستوران‎ها، هتل‎ها، مهمان‎سراها و سایر مجتمع‎های گردشگری است که از ساعت ۱۴:۳۰تا ۱۸ برگزار می‎شود و شرکت‎کنندگان در آن با موضوعاتی ازجمله اصول حرفه‎ای پذیرایی، بیان صحیح و مؤدبانه، نحوه مکالمه با مهمانان، گرفتن سفارش، نبایدهای کار، خوب حرف زدن و حرف خوب زدن، استقبال دوستانه، محترمانه و حرفه‎ای، آگاهی از خوراک‎ها و نوشیدنی‎ها، ظاهر منو، حفظ مشتری، ظاهر حرفه‎ای، نحوه ارائه سرویس، نحوه تقدیم صورتحساب، رعایت حریم‎های مشتریان و رفتار مناسب با همه مهمانان آشنا خواهند شد.

برگزارکننده سمینار “آداب تشریفات و تاثیرات آن در گردشگری” اظهار امیدواری کرد: این سمینار استانی که با یاری و مساعدت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد، با حضور پرشور هم استانی‎های عزیز همراه شود و افرادی که در حوزه گردشگری فعالیت می‎کنند بتوانند از این دوره منحصر بفرد بهره لازم را ببرند.

وی با بیان این‎که استان خوزستان به دلیل همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس، می‎تواند پیکار خوبی برای جذب گردشگر داشته باشد گفت: امیدواریم با برگزاری این سمینار، بتوانیم در بهبود وضعیت کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت می‎کنند قدم مفید و مؤثری برداریم.

مدیر مؤسسه “رویش نهال اندیشه نیک” ثبت‎نام در این سمینار را برای عموم علاقه‎مندان به حوزه گردشگری، آزاد عنوان و اضافه کرد: اگرچه موضوع سمینار، آداب تشریفات و تأثیرات آن در صنعت گردشگری است، ولی موضوعات درنظر گرفته‎شده در آن برای عامه است و همه افراد می‎توانند از اطلاعات این همایش استفاده و در کسب و کارهای خود از آموخته‎های خود در این همایش بهره ببرند.

او درخصوص هزینه این دوره نیز بیان کرد: هزینه ثبت‎نام در این سمینار آموزشی، به ازای هر سانس ۳۵۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است؛ با این‎حال، برای افرادی که قصد دارند از شهرستان اهواز در گروه‎های پنج نفره و پنج نفر به بالا در سمینار شرکت کنند تخفیف ۱۰% ( ۳۱۵ هزارتومان) درنظر گرفته شده است؛ همچنین افزادی که از شهرستان‎های دیگر و در گروه‎های پنج نفره و پنج نفر به بالا قصد شرکت در سمینار را داشته باشند می‎توانند از تخفیف ۱۵% بهره‎مند شوند و با پرداخت ۲۹۸ هزار تومان در سمینار حضور یابند.

پژوهش اضافه کرد: همچنین به منظور حضور گسترده‎تر علاقمندان در سمینار و رفاه آنان، تصمیم گرفتیم هزینه این سمینار را برای کسانی که قصد دارند در گروه‎های بالای ده نفر حضور یابند، به صورت توافقی با آنان تعیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که مدیران مجموعه‎های گردشگری حاضر در سانس نخست، برای سانس دوم با پنج نفر از نیروهای مجموعه خود حاضر شوند، مدیر مجموعه می‎تواند به صورت مهمان در سانس دوم حضور یابد.

برگزارکننده سمینار “آداب تشریفات و تأثیرات آن در گردشگری” یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این سمینار برای تهیه بلیط می‎توانند با شماره تلفن‎های ۰۹۱۶۶۱۹۴۳۳۲ و ۰۹۳۷۸۷۸۵۷۳۲ تماس حاصل و یا از طریق تارنمای www.evand.com اقدام و از فرصت محدود باقی‎مانده برای ثبت‎نام استفاده نمایند.