معاون صنایع دستی خوزستان خبر داد:

شانس خوب پنج شهر خوزستان برای معرفی به عنوان شهر ملی صنایع دستی

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به دفاع خوب نمایندگان این اداره‎کل از پنج شهر خوزستان در سومین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، از شانس نسبتاً خوب این شهرها برای معرفی شدن به عنوان شهر ملی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا شکرالله قاسمی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سومین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی که در عمارت کوشک تهران برگزار شد، نمایندگان استان خوزستان، پنج شهر اهواز، شوشتر، دزفول، هویزه و شادگان را به ترتیب در بخش‎های مینای صبی، احرامی، کپو، بوریا و حصیر به عنوان نامزدهای شهر ملی صنایع دستی معرفی کردند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان افزود: در این جلسه از این پنج رشته و شهرستان‎های مربوط به آن‎ها دفاع کردیم و با دفاع خوبی که از سوی مجموعه ما انجام شد بسیار امیدواریم که این رشته ‎شهرها رأی لازم را کسب کنند و به عنوان شهر ملی در حوزه صنایع دستی معرفی شوند.

وی با اشاره به دفاع انجام شده از سوی تیم استان خوزستان در این نشست عنوان کرد: طی این جلسه گزارش مطالعاتی را که از ماه‎ها قبل درخصوص رشته‎شهرهای نامزدشده تهیه کرده بویم ارائه دادیم که این گزارش، اصالت قوم مندایی، شهر اهواز، تعداد و چگونگی فعالیت کارگاه‎های صنایع دستی سطح استان و آثار تاریخی، جاذبه‎های گردشگری، تعداد هتل‎ها، تعداد مهمان‎سراها، تعداد اثرات ثبت ملی و سایر مواردی که در کسب رأی تاثیرگذار هستند را شامل می‎شد.

قاسمی اضافه کرد: همچنین نمونه‎هایی از تولیدات این رشته‎ها را نیز ارائه و درخصوص بازار فروش آن‎ها توضیحاتی دادیم.

او با بیان این‎که در این نشست یک‌روزه، پرونده ۱۷ استان، به ‌منظور ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی از سوی مدیران و کارشناسان معاونت صنایع‌دستی مورد بررسی قرار گرفت افزود: در میان استان‎های حاضر در نشست، خوزستان تنها استانی بود که با تعداد پنج رشته‎شهر نامزد شده و این درحالی بود که بیشتر استان‎ها حداکثر با دو رشته‎شهر نامزد شده بودند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به این‎که نتایج آراء شورا در آتیه‎ای نزدیک اعلام خواهد شد تأکید کرد: با دفاع خوبی که از رشته ‎شهرهای‎مان انجام دادیم شانس بسیار خوبی داریم که شهرهای نامزد استان، به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته‎های خود معرفی شوند./

منبع روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان