رئیس دادگستری هفتکل: بزودی در بازار ورود جدی خواهیم کرد/ مشکل اصلی اینجاست که طرف در حوزه ای که تربیت شده، فعالیت نمی کند  

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از ندای هفتکل، حجت الاسلام سیدعلی موسوی رئیس دادگستری هفتکل به مناسبت هفته قوه قضائیه ظهر امروز جمعه در بین نمازگزاران نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان هفتکل، گزارش مختصری از دادگستری این شهرستان اعلام کرد.

 موسوی اظهار داشت: در طول این چهار سال که من در هفتکل هستم، دادگستری هفتکل به هر نوعی رشد ۲ برابر داشته و از سیستم نرم افزاری گرفته تا منابع انسانی به دو برابر رسید؛ این در واقع یعنی تعداد پرونده های شکایت نیز دو برابر ریسده و ما نیز از این موضوع نه تنها خوشحال نیستیم بلکه بسیار نگرانیم.

رئیس دادگستری هفتکل افزود: ما در سال گذشته ۶۶۴۰ پرونده شکایت داشتیم اما امسال در همین سه ماهه اول ۲۰۵۷ پرونده شکایت ثبت کرده ایم و تا پایان سال پیش بینی بیش از ۸۰۰۰ پرونده می شود. 

موسوی ادامه داد: بیشترین مشکل اصلی جامعه ی امروز ما اینجاست که طرف در حوزه ی دیگری تربیت شده اما در جای دیگری فعالیت می کند و از روال آن کار تجربه و دانشی ندارد. 

وی با اشاره به اینکه هم در کشور، هم در استان و هم در هفتکل رتبه اول جرائم، سرقت است گفت: بیشترین سرقت هایی که در هفتکل صورت گرفتند اکثراً توسط سارقین غیربومی انجام می شوند. 

رئیس دادگستری هفتکل گفت: بزودی در بازار ورود جدی خواهیم کرد. اصناف تشکیل شد تا سنگر اول دفاع از مردم باشد اما حتما باید خودمان ورود کنیم و اما اگر ما ورود کنیم، برای اصناف و بازاریان خوبیت ندارد. 

وی گفت: در بحث تالارهای عروسی نیز سر و صدا تا نیمه های شب باعث سلب آسایش شهروندان می شود و تازه ساعت دو شب با بوق، گاز، ساز و کرنا به خیابان ها می آیند… چطور اگر همین سر و صدا از بلندگوی مسجد بود، مردم اعتراض می کردند اما آیا این کار ناهنجاری اجتماعی حساب نمی شود؟

موسوی مجدداً به گران فروشی های بازار هفتکل اشاره کرد و گفت: من بشدت نگران میشوم وقتی می گویند من به فلان شهر همجوار رفتم و خریدهایم را انجام دادم. چرا علیرقم گران فروشی های موجود، دستگاه های ناظر عمل نمی کنند؟ چرا بازار هفتکل مرجع بازار شهرهای اطراف نباشد؟ چرا بازار روی ساعت معَین فعال نیست و هر کسی هر زمانی دلش خواست درب مغازه اش را باز می کند و می بندد؟ 

رئیس دادگستری شهرستان هفتکل در پایان با اشاره به اینکه هر کاری حساب و کتاب خاص خود را دارد، اظهار داشت: اگر این موضوعات رعایت نشود، مجبوریم خودمان ورود کنیم که ورود ما خوبیت ندارد و امیدوارم به جایی برسیم که نیاز به قاضی و دادگاه نباشد چرا که وجدان انسان ها بهترین قاضی است.