مدیرکل هواشناسی خوزستان:

دمای هوای خوزستان خنک‌تر می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد: دمای هوای استان از امروز سه‌شنبه ۲۷ خردادماه تا انتهای هفته جاری یک روند کاهشی را طی خواهد کرد.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با موضوع “پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش‌سوزی” در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد محمد سبزه‌زاری ضمن اعلام این خبر گفت: این روند کاهشی دما در برخی از مناطق شرقی و شمالی استان افت بیشتری نیز خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: انتظار می‌رود که از اواسط هفته آینده یعنی در روزهای سه‌شنبه و چهار‌شنبه، دمای هوای خوزستان یک روند افزایشی پیدا کرده و به سمت دماهای ۴۸ تا ۴۹ درجه و یا بالاتر نیز برود.

وی اضافه کرد: البته همیشه این انتظار نیز وجود دارد که دمای هوای خوزستان در تیرماه تا حد بالای ۵۱ درجه نیز افزایش پیدا کند بطوریکه در مدت مشابه سال گذشته احتمال دمای ۵۳ درجه نیز در استان گزارش شده است.

سبزه‌زاری در پایان یادآور شد: وجود دمای بالای ۵۱ درجه به صورت پیوسته و در چند روز می‌تواند همانند سال گذشته خطر آتش‌سوزی را در برخی مناطق استان مثل هورالعظیم افزایش دهد.