مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:

عملکرد مثبت سازمان های مردم نهاد در سیل اخیر خوزستان؛ باید از این ظرفیت در مراحل بعدی مدیریت سیلاب نیز استفاده کرد

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عملکرد سازمان‌های مردم نهاد را در بحث خدمات رسانی به مردم سیل زده خوزستان بسیار مطلوب دانست و بیان کرد: با توجه به عملکرد بسیار خوبی که سازمانهای مردم نهاد، گروههای جهادی و خیرین در بحث سیلاب اخیر خوزستان داشته‌اند ما باید از این ظرفیت‌ها در مرحله چهارم مدیریت سیلاب نیز به نحو احسن استفاده کنیم.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در پنجمین جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان که امروز یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد کیامرث حاجی زاده گفت: این قرارگاه متناظر با قرارگاه کشوری و با هدف بازسازی و بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده تا رسیدن به نتیجه نهایی تشکیل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اضافه کرد: البته در خوزستان علاوه بر هفت کمیته‌ مصوب کشوری یک کمیته‌ دیگری نیز تحت عنوان کمیته خیرین، سازمانهای مردم نهاد و پشتیبانی با دستور استاندار خوزستان تشکیل شده است که هدف این کمیته استفاده ویژه از ظرفیت خیرین، سازمانهای مردم نهاد و گروههای جهادی در کنار سایر کمیته‌های هفت گانه و دستگاههای دولتی می‌باشد.

وی در ادامه عملکرد سازمان‌های مردم نهاد را در بحث خدمات رسانی به مردم سیل زده خوزستان بسیار مطلوب دانست و بیان کرد: با توجه به عملکرد بسیار خوبی که سازمانهای مردم نهاد، گروههای جهادی و خیرین در بحث سیلاب اخیر خوزستان داشته‌اند ما باید از این ظرفیت‌ها در مرحله چهارم مدیریت سیلاب نیز به نحو احسن استفاده کنیم.

حاجی زاده ضمن اشاره به نرسیدن بسیاری از گزارشات عملکرد کمیته‌ها چندگانه به قرارگاه استانی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: این کمیته‌ها باید گزارشات جلسات و جمع‌بندی های خود را به قرارگاه استانی ارسال کرده تا این گزارشات و جمع‌بندی ها در نهایت به کشور ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: البته باید از درون این کمیته‌ها عملکرد عملیاتی نیز استخراج شود. یعنی این کمیته‌های چندگانه نه تنها باید اقدامات انجام شده و‌ تسهیلات پرداخت شده را گزارش کنند بلکه کمبودها و‌ نواقص احتمالی را نیز شناسایی و رصد کرده و به همراه سایر نیازها گزارش دهند تا هرچه سریعتر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان در سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی شده بودند اظهار کرد: اگر چه بسیاری از این زمینهای کشاورزی از آب خارج شده است ولی همچنان در برخی نقاط مثل دشت آزادگان، هویزه و بخش مرکزی اهواز ما شاهد آبگرفتگی مزارع کشاورزی هستیم که باید هرچه سریعتر امکانات لازم برای ساماندهی این زمینهای کشاورزی فراهم شود تا کشاورزان بتوانند با انجام کشت تابستانه، بخشی از مشکلات خود که در اثر سیلاب برای آنها به وجود آمده است را حل کنند.