استاندار خوزستان:

اصلاح ﻧﻘﺎﻁ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺧﯿﺰ در جاده‌های خوزستان ﺑﻪ ۱۰۰۰ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭد

استاندار خوزستان با بیان اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اظهار کرد: سال گذشته یک تفاهم نامه با سازمان راهداری کشور برای اصلاح نقاط حادثه خیز استان خوزستان به امضا رسیده است که طی این تفاهم‌نامه قرار شد که نقاط حادثه خیز استان طی مدت پنج‌سال اصلاح و ایمن سازی شوند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نخستین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان خوزستان ﺳﺮﻫﻨﮓ ﺭﺿﺎ ﺩﻭﻟﺘﺸﺎﻫﯽ ضمن اشاره به محور اهواز- اندیمشک گفت: این محور مواصلاتی یکی از مشکل‌دار ترین مسیرهای جاده‌ای در خوزستان است در سال گذشته ۸۶۰ فقره تصادف با ۶۳ نفر تلفات در آن رخ داده است.

ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﭘﻠﯿﺲ ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ادامه داد: این جاده از لحاظ دور‌برگردانهای غیر استاندارد، شیبهای شیروانی نامناسب و همچنین داشتن فضای سبز فشرده‌ در وسط جاده دارای اشکالات فراوانی است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهند اظهار کرد: با نصب دوربین های کنترل سرعت و گارد ریل‌های بیشتر و رفع موارد ناایمن و غیر استانداری که در محور اهواز- اندیمشک وجود دارد می‌توان به افزایش هرچه بیشتر سطح ایمنی در این جاده‌ مواصلاتی کمک کرد.

در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که برای حل مشکلات ناشی از جاده اهواز – اندیمشک، هرچه سریعتر پروژه آزادراه اهواز – اندیمشک اجرایی شود.

وی با بیان اینکه پروژه آزاد راه اهواز- اندیمشک دارای متقاضیان زیادی برای انجام است اظهار کرد: قرار‌گاه خاتم و بنیاد مسکن از ابتدا متقاضی اصلی انجام این پرژوه بودند ولی متأسفانه یکسری دعواهای سیاسی و اینکه آزاد‌راه باید از کدام شهر عبور کند از جمله موانع اصلی اجرایی شدن این پروژه تا الان بوده است.

شریعتی اضافه کرد: البته ما باید بدون توجه به این مسائل حاشیه‌ای، هر‌چه سریعتر به سمت اجرایی شدن این پروژه حرکت کنیم زیرا در حال حاضر حفظ جان مردم از هر مسئله‌ دیگری واحب‌تر است بنابراین تقاضا می‌شود که یکی از مصوبات جلسه، دعوت از متقاضیان انجام این پروژه و شروع گفتگوهای مقدماتی برای ورود هرچه سریعتر آن به فاز اجرایی باشد.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به کاهش میزان تصادفات رانندگی استان در سال گذشته گفت: این روند کاهشی باید با اصلاح و ایمن‌سازی هرچه بیشتر نقاط حادثه خیز استان همچنان برای سالهای آینده نیز حفظ گردد.

وی با بیان اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اظهار کرد: سال گذشته یک تفاهم نامه با سازمان راهداری کشور برای اصلاح نقاط حادثه خیز استان خوزستان به امضا رسیده است که طی این تفاهم‌نامه قرار شد که نقاط حادثه خیز استان طی مدت پنج‌سال اصلاح و ایمن سازی شوند.

شریعتی در پایان اضافه کرد: البته سال گذشته یک تفاهم نامه دیگری نیز با سازمان راهداری کشور به امضا رسیده است که طی آن قرار شد که سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۱۵۰ میلیارد تومان هم از سوی سازمان راهداری کشور برای بهبود شرایط راههای استان خوزستان در نظر گرفته شود.