سه مرکز خرید تعاون روستایی سلطان‌آباد، رستم‌آباد و مربچه نیز گندم کشاورزان را خرید می‌کنند

خورنا/فرشیدفرجی -مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز با اعلام این خبر گفت: با توجه به گستردگی مزارع شهرستان و حجم بالای محصولات سال زراعی جاری و احتمال عدم تکاپوی ظرفیت سیلوهای خصوصی، مخاطرات جاده‌ای، به‌خصوص برای تراکتور داران، آتش‌سوزی مزارع، شرایط ناپایدار جوی و درخواست‌های مکرر کشاورزان و هماهنگی با مسئولان استان و شهرستان مقرر شد ۳ مرکز خرید تعاون روستایی سلطان‌آباد، رستم‌آباد و مربچه نیز اقدام به خرید گندم کشاورزان کنند.

سید مهرداد میرسالاری افزود: در جلسه‌ای با مسئولان مربوطه ضمن تشریح و تأکید مدیر جهاد کشاورزی بر لزوم آمادگی و هماهنگی مجدد برای پیشگیری یا برخورد فوری با سه تهدید احتمالی بزرگ پیشِ روی مزارع و محصولات، اعم از هجوم ملخ صحرایی، دلالان و قاچاق گندم و آتش زدن پس چَر (کاه و کلش مزارع)، پس از بحث و تبادل‌نظر با کد دار شدن و صدور مجوز خرید گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی موافقت شد و در اسرع زمان توسط مدیر غله استان پیگیری می‌شود.

او در ادامه گفت: حسب مصوبات جلسه و تماس تلفنی و دستور بعدی مهندس چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مراکز مذکور ملزم به خرید محصول گندم از مورخ ۱۳ اردیبهشت شدند. لذا کشاورزان عزیز از می‌توانند محصول خود را به مراکز مذکور تحویل نمایند.
میرسالاری تأکید کرد: برای آگاهی و قبل از هرگونه مباحثه‌ای اعلام می‌شود که برای گندم تحویلی به مراکز تعاونی کرایه حمل تعلق نمی‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز در پایان از کشاورزان و مردم شهرستان خواست: هرگونه تحرک مشکوک از سوی اشخاصی که اقدام به دلالی و خرید گندم خارج از مراکز مجاز می‌نمایند را فوراً به جهاد کشاورزی و مراکز اطلاعاتی و انتظامی گزارش نمایند. همچنین از هرگونه آتش زدن در حاشیه یا بین مزارع و یا کاه و کلش مزارع خویشتن‌داری نمایند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *