حداقل دستمزد کارگران یک‌میلیون و ۵۱۶هزار تومان شد / افزایش سایر سطوح مزدی ۱۳درصد + ۲۶۱هزار تومان

خورنا- نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی چندساعته که از عصر ۲۷ اسفند ماه ۹۷ آغاز شد، تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک‌میلیون و ۱۱۴هزار تومان سال گذشته به یک‌میلیون و ۵۱۶هزار و ۱۰۰ تومان در سال ۹۸ گرفتند.

همچنین حق بن با افزایش ۸۰هزار تومانی از ۱۱۰هزار تومان در سال ۹۷ به ۱۹۰هزار تومان در سال ۹۸ رسید. پایه سنواتی با افزایش ۱۹هزار تومانی به ۷۰۰۰۰ تومان رسید. حق مسکن هم ۱۰۰هزار تومان شد.

با این حساب، حداقل دریافتی یک کارگر متأهل با یک فرزند، ماهیانه از حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به حدود ۲میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین حداقل دریافتی یک کارگر مجرد یا کارگر متأهل بدون فرزند با احتساب حق مسکن و حق بن کارگری ۱میلیون و ۷۸۰هزار تومان می‌شود.

حداقل دستمزد روزانه کارگران ۵۰۵٫۶۲۷ ریال
حداقل دستمزد ماهیانه ۱۵٫۱۶۸۸۲۲ ریال
حق اولاد یک فرزند ۱٫۵۱۶٫۸۸۲ ریال
حق اولاد دو فرزند ۳٫۰۳۳٫۷۶۴ ریال
پایه سنواتی ۷۰۰٫۰۰۰ ریال (به‌شرط داشتن یک سال سابقه)
حق مسکن ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
بن کارگری ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ ریال

جزئیات سایر سطوح مزدی

در ادامه نشست دوشنبه، دستمزد کارگران دارای «سایر سطوح مزدی» که حقوق پایه آنها در سال جاری بیش از یک‌میلیون و ۱۱۱هزار و ۲۶۰ تومان بود به‌صورت ترکیبی از درصد و رقم ریالی ثابت تعیین شد.

به این ترتیب دستمزد سایر سطوح مزدی نسبت به حقوق پایه سال جاری ۱۳درصد به‌اضافه دومیلیون و ۶۱۱هزار و ۴۸۲ ریال افزایش یافت.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *