مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:

رشد ۳۲۰ درصدی بارندگی در استان خوزستان/ شهر حسینه در آستانه شکستن رکورد بارندگی کشور است

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻫﻮﺍﺷﻨﺎﺳﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ میانگین میزان بارندگی امسال استان خوزستان را تا الان در حدود ۴۲۲ میلیمتر عنوان کرد و افزود: این میزان بارش در استان خوزستان نسبت به نرمال دراز مدت آن ۵۹ درصد و در مقایسه با سال گذشته یک رشد ۳۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که عصر روز یکشنبه در تالار امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد محمد سبزه‌زاری ضمن اشاره به بارش‌های بسیار خوب استان خوزستان در سالجاری گفت: به استثنای استانهایی مثل سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد که میزان بارشهای آنها زیر حد نرمال بود مابقی نقاط کشور از لحاظ بارندگی شرایط بسیار مطلوبی را تا الان داشته‌اند.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻫﻮﺍﺷﻨﺎﺳﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ اظهار کرد: امسال بیشترین میزان بارشهای کشور براساس نرمال دراز مدت، به ترتیب در استانهای ایلام، لرستان و کرمانشاه به وقوع پیوسته است و استان خوزستان در این زمینه رتبه چهارم کشوری را دارد.

وی افزود: البته تا یک ماه پیش نیز استان خوزستان از لحاظ نرمال دراز مدت میزان بارندگی، در رده دوم کشوری قرار داشته است.

سبزه‌زاری میانگین میزان بارندگی امسال استان خوزستان را تا الان در حدود ۴۲۲ میلیمتر عنوان کرد و افزود: این میزان بارش در استان خوزستان نسبت به نرمال دراز مدت آن ۵۹ درصد و در مقایسه با سال گذشته یک رشد ۳۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻫﻮﺍﺷﻨﺎﺳﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ خبر داد: تا این لحظه شهر حسینه با ۹۱۰ میلیمتر بارندگی دارای بیشترین حجم ریزش باران در استان بوده است و اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند چه بسا این شهر می‌تواند رکورد بیشترین میزان بارندگی کشور را نیز به خود اختصاص دهد. زیرا تا این لحظه بندرانزلی با ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر دارای رکورد بیشترین میزان بارندگی در کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان آبادان با ۱۳۵ میلیمتر بارندگی تا این لحظه کمترین میزان بارش را در استان داشته است اظهار کرد: پس از شهر حسینه، شهرهای ایذه با ۶۶۵ میلیمتر، دهدز با ۶۱۹ میلیمتر و لالی با ۵۶۹ میلیمتر بارندگی به ترتیب بیشترین میزان بارندگی را در استان خوزستان داشته‌اند.

سبزه‌زاری گفت: خوشبختانه تا این لحظه میزان بارندگی در استانهای بالادستی استان مثل ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر‌احمد نیز بسیار خوب بوده است بطوریکه میانگین بارندگی در این استانها که تاثیر فراوانی بر مقدار آورد آبی سدها و رودخانه‌های استان دارند به نسبت سال گذشته رشد قابل چشمگیری داشته است.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻫﻮﺍﺷﻨﺎﺳﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ در پایان میزان بارشهای استان را در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد آینده را به صورت نرمال و بالای نرمال پیش‌بینی کرد و خبر داد: در هفته آینده با ورود یک سامانه قوی بارشی به استان، احتمالا ما شاهد ریزش بارانهای نسبتا قوی در بسیاری از مناطق استان خوزستان خواهیم بود که لازم است تمهیدات لازم در این خصوص از الان در نظر گرفته شود.