گزینش های جزیره ورزش منطقه آزاد اروند

عباس مدحجی: دومین جشنواره ی ورزشی منطقه آزاد اروند موسوم به “جزیره ورزش” درحالی به افتتاح نزدیک میشود که از همین الان در حال رقم زدن حواشی مختلفی ست.

این جشنواره که طبق ادعای متولیانش قرار است ورزشکاران منطقه آزاد اروند را تحت پوشش قرار دهد،  ورزشکاران یا مدیران خرمشهری را در کمیته های این جشنواره نپذیرفته است و کادر آن از آبادان گزینش شده است. سکوت عجیب اداره ورزش و جوانان خرمشهر اعتراض ورزشکاران را نسبت به این اعمال نفوذ درپی داشت. یکی از پیشکسوتان ورزش خرمشهر ضمن اعتراض به این نحوه چیدمان پرسید: یعنی واقعا  نیروهای کارآمدی در این زمینه برای مشارکت در کمیته ها وجود نداشت؟

همچنین از سوی دیگر تازمان انتشار این خبر هیچگونه نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران برای این جشنواره تعریف نشده است و حتی خبری هم از آی دی کارتهای خبرنگاران نیست. واین درحالی ست که چند روز پیش اسماعیل زمانی ، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی با سازمان صداوسیمای مرکز آبادان  از نقش بی بدیل رسانه در توسعه پایدار منطقه سخن گفته بود. در بنظر میرسد سازمان منطقه آزاد اروند درحال تکرار تجربه جشنواره خرید طلایی اروند است. جشنواره ای با حواشی فراوان که علیرغم درخواست مکرر رسانه ها هیچگاه از بیلان و اسناد مالی آن شفاف سازی نشد و ضعفهای فراوانی داشت.
روزهای آتی بیشتر نشان خواهد داد که این جشنواره میخواهد ضمن پذیرش ضعفهایش آنها را تعدیل کند یا روی نحوه گزینش نیروهایش و عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف در تعامل با رسانه ها پافشاری کند.