رئیس کانون وکلای خوزستان:

قوه قضائیه استقلال وکلا را به رسمیت نمی شناسد/ نهاد موازی چالش کانون وکلا

رئیس کانون وکلای خوزستان گفت: تاکنون مسأله استقلال وکیل در کشور ما در سطح کلان قوه قضائیه حل نشده و هر سال این مورد مطرح می شود؛ در سال های اخیر به تناوب ضربه‌هایی کلانی به استقلال کانون وکالت وارد شده است.

به گزارش خورنا در مراسم گدامیداشت شصت و ششمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و یکصد و نهمین سال تأسیس نهاد وکالت که شامگاه سه‌شنبه هفتم اسفندماه در اهواز برگزار گردید نوال نزاری اظهار کرد: در زمینه حفظ و تقویت نهاد وکالت از سوی بزرگان عالم حقوق مطالب زیادی مطرح شده است؛ حرفه وکالت را شغلی آزاد و مستقل معرفی کرده اند.

وی با اشاره به ضرورت استقلال وکلا افزود: در خصوص استقلال کانون وکلا صحبت های زیادی شده و طی مدت های بسیار این بحث به عنوان ذات وکالت تثبیت شده است.

رئیس کانون وکلای خوزستان تصریح کرد: تاکنون مسأله استقلال وکیل در کشور ما در سطح کلان قوه قضاییه حل نشده و هر سال این مورد مطرح می شود؛ در سال های اخیر به تناوب ضربه‌هایی کلانی به استقلال کانون وکالت وارد شده است.

نزاری ادامه داد: وکیل مستقل برآیند یک کانون وکلای مستقل هست به همین دلیل در اسناد بین المللی تثبیت شده است.

وی بیان کرد: این کهن نهاد مدنی با چالش های جدی مواجه شده و ایجاد نهاد موازی وکالت یکی از چالش های جدی نهاد وکلای دادگستری استان است.

رئیس کانون وکلای خوزستان تصریح کرد: انسجام و یکپارچگی و اتحاد از نیازهای ضروری هست و مقام سه قوه را به بازنگری در خصوص استقلال کانون وکالت فرا می خوانیم.

نزاری عنوان کرد: گرچه در این ایام باید هفته وکالت را جشن بگیریم اما نگرانی‌ها همچنان ادامه دارد امیدوارم با تغییرات در سال های آتی شاهد استقلال وکالت در تمامی موارد باشیم.

وی در پایان گفت: ریاست دادگستری استان همواره تعامل خوبی با کانون وکلا داشته است.